کد مطلب: ۳۳۸۲۳۰

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

چرا مرغ گران شد؟

چرا مرغ گران شد؟

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید: یکی از دلایل گران شدن قیمت مرغ این است که مرغداران به دلیل کمبود مواد اولیه از هرگونه جوجه‌ریزی در هراسند. بنابراین عدم پرورش مرغ باعث گرانی این کالا شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش قیمت تمام‌شده مواد اولیه باعث شد تا قیمت مرغ در بازار به‌طور چشم‌گیری گران شود. فعالان بازار معتقدند که یکی از دلایل گرانی قیمت این کالای اساسی به افزایش قیمت هزینه حمل‌ونقل و همچنین اعتصاب کامیون‌داران باز می‌گردد. آنها معتقدند که در شرایط فعلی، قیمت مرغ به نرخ واقعی خود نزدیک شده است.

در همین حال رئیس هیات‌مدیره انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی درباره علت افزایش قیمت مرغ به تجارت‌نیوز گفت: یکی از دلایل گرانی قیمت مرغ به افزایش قیمت تمام‌شده عوامل تولید باز می‌گردد. از ابتدای سال 97 تاکنون هزینه حمل کالا 5.2 و هزینه کشتارگاه 5.1 برابر گران شده است. این عوامل دست‌به‌دست داده تا قیمت مرغ در بازار گران شود.

محمد یوسفی افزود: نخستین گرانی قیمت مرغ از اعتصاب کامیون‌داران شروع شد. عدم ارسال مواد اولیه باعث شد تا مرغداران خوراک کیلویی 12 هزار تومان را برای زنده ماندن مرغ‌ها تهیه کنند. افزایش قیمت دلار از سه هزار و 400 به چهار هزار و 200 تومان نیز دیگر عواملی است که هزینه مرغداران را گران کرده است.

افزایش قیمت مرغ

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید: تقاضا برای خرید مرغ در بازار به طور چشم‌گیری افزایش یافته در مقابل عرضه یا پرورش مرغ با برخی چالش‌ها مواجه شده است.

قیمت مرغ ارزان می‌شود؟

او اضافه کرد: در حال حاضر با وعده‌هایی که مسئولان به مرغداران ارائه دادند، قیمت مرغ در حال تعدیل شدن است. هر کیلو مرغ از 11 هزار و 500 تا 13 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. دیروز هم قیمت مرغ حدود 200 تومان کاهش یافت. شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرده که در حال توزیع مرغ منجمد با قیمت هر کیلو هشت هزار و 900 تومان است.

یوسفی گفت: برای مرغ‌های منجمد هم دولت بابت هر کیلو حدود دو تا سه هزار تومان سوبسید می‌دهد. با وجود این مردم سطح متوسط و هم کسانی که دارای خودروهای لوکس هستند، می‌توانند کالای مورد نیاز خود را بر اساس بودجه‌شان خریداری کنند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت مرغ به عدم پرورش مرغ باز می‌گردد؟ پاسخ داد: تقاضا برای خرید مرغ در بازار به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته، در مقابل عرضه یا پرورش مرغ با برخی چالش‌ها مواجه شده است. مرغداران نیز به دلیل کمبود مواد اولیه از هرگونه جوجه‌ریزی در هراسند. بنابراین یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ نیز به کمبود این کالای اساسی باز می‌گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت مرغ به بیش از ۱۴ هزار تومان رسیده و احتمال حذف مرغ از سبد غذایی از سبد کالای مردم