کد مطلب: ۵۰۰۷۴۴

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

فروش حواله برای واردات موز / واردات موز را ممنوع کنید!

فروش حواله برای واردات موز / واردات موز را ممنوع کنید!

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی می‌گوید: عده‌ای مجوز واردات موز دارند و مجوزفروشی می‌کنند.چنانچه واقعا با واردات موز مخالف هستند واردات موز را ممنوع کنند تا واردکننده، گرفتار مجوز فروش‌ها نباشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت موز به صورت هفتگی در حال گران شدن است. همچنان واردکنندگان علت گرانی موز را خرید و فروش حواله موز توسط دلالان عنوان می‌کنند. پنج ماه از مرداد می‌گذرد قیمت موز در اواسط فصل تابستان 14 هزار تومان بود این در حالی است که امروز قیمت هر کیلو موز به 40 هزار تومان رسیده است.

فعالان بازار هم پاسخگوی علت گرانی موز نیستند. به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه، قیمت موز از مبدا گران است. فروشندگان میوه هم همانند مردم مصرف‌کننده هستند. یعنی مردم برای نیازشان دو کیلو موز می‌خرند این در حالی است که فروشندگان برای تامین نیاز مردم دو تن موز از واردکنندگان خرید می‌کنند.

آیا علت گرانی موز به توقف واردات موز ارتباط دارد؟ اسدالله کارگر در این باره به تجارت‌نیوز گفت: موز در بازار موجود است. همان طور که واردکنندگان می‌گویند ثبت سفارش موز دچار مشکل شده است و علت گرانی موز به عرضه و تقاضا ارتباط دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه اظهار کرد: انتقاد ما به عنوان مصرف‌کننده این است که قیمت اجناس از مبدا گران است و این ارتباطی به گران فروشی واحدهای صنفی ندارد. قطعا در این باره واردکنندگان، کشاورزان و فروشندگان حرف‌هایی دارند که صحبت‌های آنها باید بررسی شود.

واردکنندگان موز در اختیار مجوز فروش‌ها

در همین رابطه رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی به تجارت‌نیوز گفت: عده‌ای مجوز واردات موز دارند و مجوزفروشی می‌کنند. بدون آن که خودشان واردات انجام دهند مجوز واردات هر کیلو موز در بنادر به چهار تا پنج هزار تومان هم می‌رسد.

سیدرضا نورانی در ادامه اظهار کرد: خود این امر عامل گرانی کاذب موز در بازار مصرف شده است. چنانچه واقعا با واردات موز مخالف هستند واردات موز را ممنوع کنند تا واردکننده، گرفتار مجوز فروش‌ها نباشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بدید موز رو دست قالیباف اصل، دو سه ماهه کاری میکنه تمام موزداران برای فروش به یک چهارم قیمت در صف فروش از هم سبقت بگیرند.

  • محمد

    دولت ثبت سفارش موزو بستن الان یه خرده موز هم وارد میشه به صورت قاچاق وارد میشه