کد مطلب: ۴۸۶۰۵۷

چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی در هتل

چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی در هتل

رعایت نکات بهداشتی به ویژه در سفر و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در دوران شیوع کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرده است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با خطر ابتلا به ویروس کرونا در این مکان‌ها، اهمیتی چندین برابر دارد.

این روزها هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری در سرتاسر دنیا، فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و میزبان میهمانان بسیاری هستند. شاید شما هم این جمله را زیاد شنیده باشید که "باید با کرونا زندگی کرد." اما به نظر می‌رسد اکنون افراد بیشتری اصول بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت می‌کنند.

با این حال باید گفت که رعایت نکات بهداشتی به ویژه در سفر و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با خطر ابتلا به ویروس کرونا در این مکان‌ها، اهمیتی چندین برابر دارد. اما اگر قصد سفر دارید و الان بر روی سایت‌های رزرو هتل مانند اقامت 24 هستید، برای حفظ سلامتی خود به نکات زیر توجه کنید:

نکات مهم در طول اقامت در هتل

رعایت موارد پیشگیرانه در فضاهای بسته هتل

با اینکه در گذشته هم اغلب هتل‌ها در تلاش بودند تا محیط داخل و همه سطوح را برق بیندازند اما این روزها و با شیوع کرونا، نظافت کردن شکل دیگری پیدا کرده است. اکنون هتل‌ها ترجیح می‌دهند از مواد ضدعفونی کننده مانند الکل، وایتکس، کلر و دمنده‌های پیشرفته استفاده کنند. شاید شکل نظافت در هتل‌ها، تفاوت زیادی با نظافت بیمارستان‌ها نداشته باشد. استفاده از ماسک و دستکش توسط پرسنل هم که دیگر نیازی به یادآوری ندارد.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

از مهم‌ترین ویژگی‌های کوید ۱۹، سرعت و سهولت انتقال آن از انسان به انسان است. بنابراین ارتباطات انسانی پررنگ‌ترین نقش را در انتشار ویروس کرونا دارند. اما لازم است هتل‌ها نکاتی را در این رابطه مد نظر قرار دهند. این موارد شامل:

  • سعی در رعایت فاصله اجتماعی میان مسافران از طریق فاصله گذاشتن میان مبل‌ها و صندلی‌ها و افرادی که در پذیرش هتل پاسخگو هستند.
  • فاصله‌گذاری در رستوران هتل‌ها
  • استفاده از دستکش و ماسک توسط پرسنل و فراهم کردن آن برای مسافران.
  • ضدعفونی کردن‌های مداوم و تعبیه دستگاه‌های ضدعفونی که با فشار پدال پایی و بدون دخالت دست، کار می‌کنند.

دقت داشته باشید که لازم است رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، هم باید از سوی کارکنان و میهمانان به ویژه در فضاهای عمومی مانند رستوران و لابی رعایت شود. همچنین این موضوع در فضاهای بسته‌ای مانند آسانسور لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

IMG 20201021 124117

اطمینان از سلامتی کارکنان هتل

یکی از مهم‌ترین موارد در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها، اطمینان از سلامت کارکنان است. هر یک از کارکنان که قصد ورود به هتل را دارند، باید کنترل شوند تا درجه دمای بدن شان بالاتر از ۳۷ درجه سانتیگراد نباشد در غیر این صورت اجازه ورود و شروع به کار را ندارند. این موضوع ربطی به موقعیت فرد ندارد و بدون هیچ‌گونه استثنایی باید رعایت شود.

تعبیه مواد ضد عفونی در نقاط مختلف هتل و استفاده از آنها توسط کارکنان

بهتر است ضدعفونی کننده‌ها تا جایی که امکان دارد بدون دخالت دست قابل استفاده باشند. استفاده از دستگاه‌های الکتریکی و چشمی و یا پدالی که توسط پا مورد استفاده قرار می‌گیرند در ورودی‌های رستوران‌ها، کافی‌شاپ و لابی هتل ، دارای محلول‌های ضدعفونی کننده باشند.

تنظیم برنامه کارکنان هتل

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند شیوع ویروس کرونا کاهش دهد، مدیریت شیفت‌های کاری و زمان استراحت کارکنان هتل است.

نظافت در هتل

در کنار همه موارد گفته شده، اکنون یکی از نکات مهم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هتل، بخارشوها هستند. هر چیزی در هتل از کنترل تلویزیون گرفته تا کلیدهای روشنایی، پس از خروج هر مسافر باید ضدعفونی و برای مسافر بعدی آماده شوند.

استخرهای هتل‌ها

با توجه به این که آب استخرها دارای میزان بالایی کلر هستند، یکی از ایمن‌ترین قیمت‌های هتل هستند. اما مشکل زمانی پیش می‌آید که افراد می‌خواهند از صندلی‌های کنار استخر و یا رختکن‌ها استفاده کنند. رعایت فاصله اجتماعی در این موارد، از کلیدی‌ترین نکات برای حفظ سلامتی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است. همچنین مهم است که هر نفر از وسایل شخصی خودش استفاده کند و دست زدن به وسایل یکدیگر در استخر پرهیز شود.

اما نکته آخر این که به خاطر داشته باشید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نکات ایمنی از سوی هر یک از ما، چه پرسنل هتل باشیم و چه مهمان آن، میزان مسئولیت‌پذیری ما را نشان می‌دهد و وظیفه‌ای است که در قبال جامعه داریم. قطعا رعایت نکات بهداشتی، نقش مهمی در سلامتی همه ما دارد و می‌تواند زندگی را برای همه راحت‌تر و ایمن‌تر کند. در سایه این ایمنی، می‌توان سفر کرد و از اقامت در هتل لذت برد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.