کد مطلب: ۲۷۲۶۸۶

چین و ایتالیا در یزد نیروگاه آفتابی می‌سازند

چین و ایتالیا در یزد نیروگاه آفتابی می‌سازند

تفاهم‌نامه ساخت نیروگاه خورشیدی همزمان با نخستین سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد امروز یکشنبه (18 تیرماه) با دو شرکت چینی و ایتالیایی امضا و مبادله شد.

مراسمی به منظور امضای این تفاهم نامه در مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد با حضور علی زینی وند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، مهدی جمالی نژاد، شهردار مرکز استان و غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد و نماینده شرکت دولتی «ساینو استیل» چین و مدیرعامل شرکت « دنیکون » ایتالیا برگزار و تفاهم نامه‌ای امضا شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به موضوع تفاهم‌نامه ساخت 500 تا یکهزار مگاوات نیروگاه آفتابی در مقیاس بالای 100 مگاوات (10 تا 30 مگاوات )، ساخت 20هزار نیروگاه خانگی پنج کیلو وات و ساخت کارخانه تولید پنل های خورشیدی است.

شرکت دنیکون ایتالیا ، نهادی فعال در شناسایی، ارتقا و توسعه فرصت‌های سرمایه گذاری بین المللی است و ساینو استیل چین هم شرکت دولتی بین المللی در حوزه معادن ، فلزات ، نیروگاه و حمل و نقل است که تاکنون 2.5 میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کرده است.

یزد به علت گستردگی جغرافیایی و تعداد روزهای بیشتر آفتابی به بهشت انرژی خورشیدی ایران معروف است و با ورود بخش خصوصی برای احداث نیروگاه آفتابی کوچک در استان، سال‌های آینده میزان استفاده از سوخت‌های فسیلی در آن کاهش خواهد یافت.

متوسط ساعت آفتابی سالانه یزد سه هزار و 200 ساعت اعلام شده و به همین دلیل توان زیادی برای ایجاد و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی فراهم است و همین امر موجب شد تا دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی و جذب سرمایه گذاران در این بخش داشته باشد.

هم اکنون تعدادی سرمایه گذار متقاضی نصب 700 مگاوات انرژی خورشیدی در یزد از طریق شرکت‌های داخلی و خارجی هستند.

18تیر ماه نخستین سالروز ثبت 200 هکتار از 750 هکتار محدوده بافت تاریخی شهر یزد از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد(یونسکو) است.

بافت تاریخی یزد نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان سال گذشته در چهل و یکمین اجلاس یونسکو در کراکوف لهستان در فهرست آثار جهانی ثبت شد.

شهر یزد با تائید دو معیار از معیارهای جهانی یونسکو و با 15 رای بعنوان نخستین شهر تاریخی و بیست و دومین اثر جهانی ایران در فهرست یونسکو به ثبت رسید.

پیش از این شهرهای رم، پاریس، لندن، استانبول و قاهره در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده بودند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.