کد مطلب: ۴۷۱۵۲۲

رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

اخذ کارت ملی موقع خرید، سکه را ارزان کرد

اخذ کارت ملی موقع خرید، سکه را ارزان کرد

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: با اخذ کارت ملی موقع خرید طلا و سکه تقاضا در بازار کنترل می‌شود. فعلا با این مصوبه وزارت صمت قیمت سکه ارزان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: «برای خرید طلا و جواهر در مبالغ بیش از ۱۵ میلیون ریال ارائه کارت ملی اجباری است.» این خبر در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. حال آیا دریافت کارت ملی موقع خرید طلا و سکه تاثیری در کاهش قیمت‌ها دارد؟

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که اخذ کارت ملی موقع خرید طلا و سکه چه تاثیری در قیمت طلا دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با مصوبه ستاد پول‌شویی وزارت صنعت، معدن و تجارت ممکن است تقاضا برای خرید سکه کمتر از هفته‌های گذشته شود. با اجرای این مصوبه قیمت طلا چندان تغییر نخواهد کرد اما در اولین معاملات هفته، قیمت سکه روند کاهشی به خود گرفته است.

ابراهیم محمدولی افزود: در این مصوبه کسانی که در بازار بیش از 15 میلیون تومان کالا خریداری کنند باید احراز هویت شوند. البته این مصوبه تنها شامل اتحادیه طلا نمی‌شود و این بخش‌نامه به تمام اتحادیه‌ها صادر شده است.

او اظهار کرد: در دو سال گذشته نیز این مصوبه وجود داشته اما برخی اصناف این قانون را اجرایی و برخی دیگر اجرا نمی‌کردند اما اخیرا تمام اتحادیه‌ها ملزم به اجرای این بخش‌نامه شدند.

محمدولی با اشاره به قیمت انواع سکه گفت: قیمت سکه نسبت به روز پنج‌شنبه تا حدودی ارزان شد و امروز قیمت سکه طرح جدید به 10 میلیون و 630 هزار تومان رسید. نیم سکه با قیمت پنج میلیون و 300 هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به قیمت سه میلیون تومان رسید. همچنین سکه گرمی نیز با قیمت یک میلیون و 650 هزار تومان در بازار فروخته شده است.

رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است هدف از اجرای این طرح اخذ مالیات از مردم باشد؟ گفت: اجرای این طرح ارتباطی به اخذ مالیات ندارد و گرفتن مالیات ارتباطی به اتحادیه‌ها ندارد. ممکن است با اجرای این طرح تقاضا در بازار سکه و طلا کنترل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این کار باعث قاچاق طلا میشه و کلاهبرداری

  • ناشناس

    میدونید با گرون شدن سکه چقدر جوان بدبخت شدن مهریه با سکه 11 میلیونی داره کمر میشکنه برا اینم یه فکری بکنید

  • ناشناس

    ما اصلا پول نداریم بخریم

  • ناشناس

    همینو کم داشتیم واسه شکر گوشت برنج کارت ملی الزامیه الان طلا و سکه آخه یک النگو به درد نخور ۱۵میلیون نمیشه چرا این بازیها رو سرمون در میارید از خدا بترسید بخدا هرروز واسه ما یک خواب می‌بینید آخه ما چه گناهی کردیم

  • سعید خان

    طرف میلیارد میلیارد اختلاس میکنه اخرم میزاره میره کانادا اونوقت مردم بیچاره برای 15 میلیون خرید باید کارت ملی بدن واقعا دیگه اوضاع مسخره شده….

    • ناشناس

      اره واقعا اخه طلای گرون 15میلیون چی میشه بخرن .

  • ناشناس

    واقعا جای تاسف داره این تحلیل و تیتری که زدی یعنی چون کارت ملی خواستن قیمت امد پایین

  • ناشناس

    اینها نه که خودشون بلند میخوان کسی دیگه غیر خودشون نخوره…..

  • ناشناس

    احتمالا می خواهند پی ببرند مردم چقدر پول می دهند زبور آلات و طلا و میزان دارایی مردم رو بفهمند چون عده ای پول خود رو فقط طلامی خرند و کسی هم از مقدار ش خبر نداره ولی پول در بانک میزان اون برا دولت آشکار است پس دولت می خواهد معمای فکریش رو جواب بده نه کمک کنه به مردم ??

  • ناشناس

    انجام معاملات زیرمیزی باقیمت گرانتررواج پیدامیکند

  • ناشناس

    واقعا اون نفری که میشینه فکر میکنه این طرح میریزه با خودش نمیگه اون نفری که مهریه میده چی کار باید کنه؟!ینی طرف هم باید ب دولت مهریه بده خخخخخخخخ هم ب زنه خخخخخخخخخخخ