کد مطلب: ۵۱۹۹۲۳

تمام کارشناسان می‌گویند بورس رشد می‌کند

تمام کارشناسان می‌گویند بورس رشد می‌کند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به عنوان رئیس سازمان بورس نمی‌توانم بگویم بازار رشد خواهد کرد، اما خوشحالم که تمام کارشناسان و فعالان و مدیران این بخش معتقدند که بورس روند رو به رشدی را خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه رونمایی از معاملات اوراق آتی نقره و عرضه سنگ آهن گفت: ما باید از ادبیات سیاسی دوری و از طریق علمی بازار را هدایت کنیم، اکنون ۶۲ میلیون سهامدار در بازار سرمایه حضور دارند و مسئولان خودشان را در رابطه با سهامداران مسئول می‌دانند.

او بیان کرد: بازار سرمایه یک محل تخصصی است به همین سبب ما باید از روش سنتی عبور و ابزار‌هایی را تقویت کنیم تا ریسک کمتر شود.

دهقان دهنوی گفت: سرمایه گذاری در بازار سرمایه در اقتصاد کشور سبب افزایش تولید و شفافیت می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از مجلس توقع داریم فرمولی ارائه دهد تا دیگر در صنایع مختلف شاهد دگرگونی‌ها نباشیم.

او بیان کرد: ظرفیت‌های بازار سرمایه بسیار زیاد است و ما در ابعاد دیگر این بازار نتوانستیم پیشرفت کنیم به طور مثال بورس کالا می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.

دهقان دهنوی گفت: درست است که امروز قرار که اوراق آتی سکه در بورس کالا معامله شود اما باید نتیجه آن را در صنعت صنعت نقره رصد کنیم.

او بیان کرد: در بازار اوراق بهادار نیاز به توسعه داریم، نهاد‌های مالی ما اگر در گذشته ۲یا ۳ میلیون خدمات ارائه می کردند اکنون تعدادشان چند برابر شده است نا گفته نماند که تعداد شرکت‌های تامین سرمایه ما بسیار کم است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: من به شرکت‌های تامین سرمایه اعلام کرده‌ایم که به سمت شرکت‌های تولیدی بروند.

دهقان دهنوی گفت: ما در سازمان بورس با تمام قوا روی بازار نظارت می‌کنیم اما این کار صدرصد نیست و در دنیا شاهد هستیم که کشف تخلفات بیشتر از سمت مردم انجام می شود.

او بیان کرد: فضای بازار سرمایه برای سهامدارانی که می‌خواهند از روش درست سرمایه گذاری کنند، آرام است.

دهقان دهنوی گفت: نیرو‌های انسانی و سیستم‌های نظارتی باید افزایش یابد تا عمق بازار افزایش پیدا کند.

او بیان کرد: قرار است برای سهامداران خرد کانونی را تعیین کنیم تا در رابطه با تصمیم هایی که برای حمایت از سهامداران خرد گرفته می شود، مشارکت کنند.مصوبه اخیر شورای عالی بورس مبنی بر حمایت از سهامدارانی که پرتفوی کمتر از ۱۰ میلیون تومان دارند همان اوراق اختیار فروش تبعی است. این اوراق روی یک سهم منتشر می‌شود، اما این بار قرار شد روی یک پرتفو صورت بگیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تقاضای ما از مجلس شورای اسلامی این است که در بحث خرید و فروش رمز ارزها ورود پیدا کنند، این امر تخلف بوده و کانالی است که منجر به خروج سرمایه از کشور می‌شود. نوسانی که در بازار سرمایه ایجاد شد در سایر بازارها هم بود اما بازارهای موازی بورس پس از اصلاح بازگشتند اما بورس نه. باید اعتماد را به سهامداران بازگردانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرزاد

    شما چطور خودت رو رئیس بورس میدونی ولی خبر از رشد نداری مگه میشه ها چرا اونجا نشستی بی زحمت جا تو بده یکی که اداره کنه فهمیده باشه کارشناسی بلد باشه به کارش اعتماد داشته باشه نه مثل شما

  • ناشناس

    بریم بورس خارج حدقل نه بازه داره بورسش نه حقوقی تهشم ضرر کردیم اینقدر قیمت ارز میره بالا سرمایه اولیه مون بر میگرده

  • ناشناس

    آقای دهنوی تورا به جان مادرت یه فکری به حال بیمار بورس بکن سرمایه مردم بدبخت نابودشد تمام کالاها چند برابر شد اما بورس ایقدر ریزش کرده ازخدا بترس

  • ناشناس

    نه جان من اگه دوست ندارین رشد نکنه
    بعد ضررهای 80 و حتی 90 درصدی همون ده بیست درصد دیگه هم بازار منفی کنین کل سرمایه مردمو بردارین

  • ناشناس

    سلام.ریس بورس میگه همه اعتقاد دارن بورس بر میگرده ولی باید گفت اعتقاد دست شخص شما وزیر اقتصاد و نوبخته.اگر نوبخت امر بفرماین صدرصد بورس برمیگرده .لطفا اون رو به همه کارشناسها گره نزن.چون اونا بنده خداها یکماهه میگن بر میگرده ولی حی منفی تر شد.

  • ناشناس

    کارشناسان غلط کردن

  • ناشناس

    بورس رشد میکند
    کارشناسانی که عقیده بررشد دارن چند میلیاردی توبورس خرید کنن
    البته آب معدنی تصفیه شده برای رشد درخت بورس استفاده کنید خوب بار بده

  • ناشناس

    خدمت کارشناسان عزیز عرض می نمایم که اگر قرار است مثل دیروز وامروز رشد کنه همان بهتررشدنکنه، چرا آنروزی که بورس منفی است روزی خداداد صرربهمون واردمیشه، ولی روزی که بورس سبز است باسهام های بورس قرمزهستند واگرهم تعدادانگشت شماری سیرهستن به اندازه روزهای قرمز رشدنمیکنند، یعنی بعدازسه هفته قرمزبازهم سهام ماقرمزاست

  • ناشناس

    کارشناسان توهم دارن ۵۰۰هزار ملیارد تومن تا برنگرده بورس سبز نمی شه گروه بانکی را هر سهمی ۱۰ریال مثبت کردید خیال می کنی شاخص بالا رفت هر زمان فرضکن بانک صادرات هر سهم ۵۰۰تومن بالا رفت اعتماد مردم بر می گرده با ۱۰ ریال و۲۰ و۵۰ ریال کار درست نمی شه جناب کارشناس به روحانی ودژپسند بگو پول برداشتی از سهام مردم ۵۰۰هزار ملیارد تومن را در بازار سهام تزریق کنه از پولهای ازاد شده ملت ایران در خارج سبز شدن دستوری و ریالی مکانیکی به درد بورس نمی خوره همتی از اول سال ۹۹ به ضد بورس تبدیل شد جیب مردم را خالی کردن

  • ناشناس

    چندتا شاخص ساز که رشد کنه، میگن بورس رشد کرده
    دیگه نمیگن که 500 تا شرکت دیگه قفل صف فروشن