کد مطلب: ۲۱۲۵۶۲

کاشت ۵۲ هزار اصله نهال در قطب گردشگری شرق تهران

کاشت 52 هزار اصله نهال در قطب گردشگری شرق تهران

شهردار منطقه 13 گفت: 52 هزار اصله نهال به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، در قطب گردشگری شرق تهران و محدوده بوستان­‌ها و معابر منطقه 13 توزیع و کاشته می‌شود.

مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه 13 درخت را مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند برشمرد که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی به اهمیت درختکاری در فرهنگ ایران و آموزه‌های اسلامی اشاره و بیان کرد: به منظور حفظ و احیای محیط زیست به عنوان راه‌حل مناسب برای جلوگیری از آلودگی‌های محیطی و به ویژه آلودگی هوا و تشویق شهروندان محلات در حفظ و احیای این عنصر مهم زیست محیطی، به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی کاشت نهال در ایام هفته منابع طبیعی در محلات سیزده گانه انجام و برنامه‌ها و فعالیت‌های زیادی با جلب مشارکت شهروندان و همسو با شعار «تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی» در محدوده این منطقه صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه 13 در زمینه کاشت 7 هزار اصله نهال در منزل شهروندان اظهار داشت: شهروندان می‌توانند از طریق تماس تلفن با سامانه 137 درخواست خود را برای کاشت نهال‌های مثمر و غیر مثمر ثبت کنند.

رحمان زاده ادامه داد: 30 هزار اصله نهال‌های میوه مثمر در بوستان‌های خیام، سیمرغ، پیروزی و صبا در هفته منابع طبیعی توزیع و 15 هزار اصله نهال غیر مثمر در بوستان جنگلی سرخه حصار و نواحی چهارگانه کاشته می‌شود.

رحمان‌زاده خاطر نشان کرد: کاشت درخت در محدوده بوستان جنگلی سرخه حصار در قالب برنامه‌های متنوع با مشارکت NGO ها و دانش آموزان همسو با شعار «تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی» در این بوستان اجرا می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.