کد مطلب: ۳۰۱۷۲۱

در چهار ماهه نخست امسال اتفاق افتاد:

کاهش ۳ هزار میلیاردی اسکناس‌های در دست مردم

کاهش 3 هزار میلیاردی اسکناس‌های در دست مردم

طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری سهم اسکناس و مسکوک در دست اشخاص نسبت به اسفند ماه سال 1396 معادل 6.1 درصد کاهش یافته و به سهم بانک‌ها و بانک مرکزی اضافه شده است. اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در چهار ماهه نخست سال جاری با کاهش 2.7 هزار میلیارد تومانی نسبت به اسفند ماه سال گذشته همراه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق تازه‌ترین آمار رسمی بانک مرکزی اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در چهار ماهه نخست سال جاری با کاهش 2.7 هزار میلیارد تومانی نسبت به اسفند ماه سال گذشته همراه بوده است.

به طور کلی میزان اسکناس و مسکوک موجود در جامعه 56.3 هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان 41.56 هزار میلیارد تومان در دست اشخاص، 10.2 هزار میلیارد تومان نزد بانک‌ها و 4.5 هزار میلیارد تومان در اختیار بانک مرکزی است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری از اسکناس و مسکوک در دست اشخاص کاسته شده و به سهم بانک‌ها و بانک مرکزی اضافه شده است.

طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری اسکناس و مسکوک در دست اشخاص از 44.2 هزار میلیارد تومان در اسفند ماه سال 1396 به 41.5 هزار میلیارد تومان در تیر ماه سال جاری رسیده، یعنی به میزان 6.2 درصد کاهش داشته است.

همچنین اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به تیر ماه سال 1396 معادل 21 درصد رشد داشته، در حالی که میزان رشد اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در تیر ماه سال 1396 نسبت به تیر ماه سال 1395 تنها 5.1 درصد رشد داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مگه کاهش سه هزار میلیاردی خوبه؟؟چه جالبفکر کردم پس که خاوری کار بدی کرده

  • ناشناس

    یادش بخیر 3 هزار میلیارد تومان خاوری ؟! خاوری کجاست ؟ پول ها چی شد ؟ عجب رسمیه رسم زمونه .