کد مطلب: ۳۸۹۳۵۲

کاهش ۳ درصدی قیمت نفت

کاهش 3 درصدی قیمت نفت

قیمت نفت که شب گذشته با افت سه درصدی مواجه شد، به دنبال کاهشِ کمتر از حد انتظار ذخایر نفت خام ایالات متحده آمریکا از یک‌سو و سیگنال‌های متناقضی که میان ایران و آمریکا ردوبدل شد، به ثبات رسید.

قیمت نفت که شب گذشته با افت سه درصدی مواجه شده بود، به دنبال کاهشِ کمتر از حد انتظار ذخایر نفت خام ایالات متحده آمریکا از یک‌سو و سیگنال‌های متناقضی که میان ایران و آمریکا ردوبدل شد، به ثبات رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت به 64.51 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس‌اینترمدیت هم با قیمت 57.63 دلار معامله شد.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در جریان جلسه کابینه با ترامپ برای نخستین بار خبر داد که ایرانی‌ها گفته‌اند حاضر به گفتگو در مورد برنامه موشکی خود هستند. دونالد ترامپ هم در همین جلسه اعلام کرده بود که در کاهش تنش با ایران پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است.

با این حال، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز گذشته اخبار منتشرشده در خصوص تمایل ایران برای مذاکره با آمریکا را تکذیب کرد و گفت برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر تشدید تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده به بهبود قیمت نفت کمک کرده است.

از سوی دیگر، ذخایر نفت خام ایالات متحده آمریکا هفته گذشته با کاهشِ کمتر از حد انتظار مواجه شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد وقوع طوفان در خلیج مکزیک تاثیر کمی بر ذخایر نفت آمریکا داشته است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 12 جولای با 1.4 میلیون بشکه کاهش به 460 ملیون بشکه رسید.

این در حالی است که تحلیلگران انتظار کاهش 2.7 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.