کد مطلب: ۲۸۵۹۰۶

اویل‌پرایس بررسی کرد:

صادرات نفت ایران به چقدر رسیده است؟

صادرات نفت ایران به چقدر رسیده است؟

صادرات نفت ایران در ماه جولای با هفت درصد کاهش به 2.32 میلیون بشکه در روز رسید که این پایین‌ترین میزان صادرات این کشور طی چهار ماه گذشته است. به دنبال بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران کره جنوبی و اروپا خرید نفت از ایران را کاهش دادند. 

صادرات نفت ایران در ماه جولای با هفت درصد کاهش، به 2.32 میلیون بشکه در روز رسید که این پایین‌ترین میزان صادرات این کشور طی چهار ماه گذشته است. به دنبال بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کره جنوبی و اروپا خرید نفت از ایران را کاهش دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، با این حال صادرات نفت ایران به دو کشور چین و هند در ماه گذشته افزایش یافت. صادرات در ماه جولای به 799 هزار و 452 بشکه در روز رسید که این میزان در ماه ژوئن 722 هزار و 100 بشکه بوده است.

همچنین فروش نفت ایران به کشور هند در مقایسه با ژوئن بیش از 40 هزار بشکه افزایش یافت و به 706 هزار و 452 بشکه در روز رسید.

خرید اروپا که به طور کلی سومین واردکننده بزرگ نفت ایران است، در ماه جولای به 465 هزار و 450 بشکه در روز رسید. این میزان در ماه ژوئن 485 هزار و 768 بشکه در روز بوده است. به طور کلی در ماه گذشته تقاضای فرانسه، اسپانیا و ترکیه کاهش یافته در حالی که خرید ایتالیا و یونان تا حدی افزایش یافته است.

در اروپا تقاضای منطقه‌ای برای نفت خام ایران کاهش یافته اما گزارش‌ها حاکی از آن است که در میزان خرید پالایشگاه‌هایی که قراردادهای بلندمدت با ایران دارند، تغییری به وجود نیامده است.

تحلیل‌گران بر این باورند که صادرات نفت ایران از ماه سپتامبر به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و این روند کاهشی سرعت بالایی خواهد داشت. ایالات متحده از خریداران نفت ایران خواسته تا واردات خود را از ایران به صفر برسانند.

اگرچه در ماه ژوئن دو کشور چین و هند خرید خود را از ایران افزایش دادند، اما مهم‌ترین مشتریان آسیایی ایران یعنی چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در مجموع در ماه ژوئن کمترین میزان نفت را طی هفت ماه گذشته از ایران خریداری کردند. در این میان بیشترین کاهش مربوط به کره جنوبی است.

از اوایل جولای کره جنوبی برای اولین بار از سال 2012 تحت فشارهای ایالات متحده خرید نفت از ایران را متوقف کرد.

تحلیل‌گران بر این باورند که تحریم‌های ایالات متحده امریکا روزانه 500 هزار تا یک میلیون بشکه از نفت خام ایران را در بازار جهانی کاهش می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.