کد مطلب: ۱۳۰۷۴۴

کاهش فروش آیفون در سه ماهه نخست ۲۰۱۷

کاهش فروش آیفون در سه ماهه نخست 2017

فروش آیفون‌های اپل (Apple) در سه ماهه اول 2017 با کاهش روبه‌رو بوده است. محصول جدید این شرکت در ماه سپتامبر رونمایی می‌شود.

بنابر گزارش‌های اعلام شده و به نقل از رویترز، فروش آیفون‌های شرکت اپل (Apple) در سه ماهه اول سال جاری میلادی با کاهش روبه‌رو بوده است. گفتنی است سهام این شرکت روز سه‌شنبه دو درصد کاهش یافت.

پرسش کلیدی که به ذهن خطور می‌کند این است: آیا انتظار مردم برای رونمایی از محصول جدیدِ این شرکت در ماه سپتامبر، دلیل این کاهش فروش است؟ یا اینکه باید این آمار را به منزله پیدایش یک مشکل عمیق در پرسودترین کسب‌وکار دنیا تلقی کرد؟

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس تلفنی اعلام کرد: با توجه به گزارش‌های پیشین، ما معتقدیم دوستداران اپل چشم به راه تازه‌ترینْ آیفون اپل هستند. رونمایی از این محصول جدید در ماه سپتامبر و به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این شرکت انجام می‌شود.

شرکت اپل در سه ماهه دوم سال یعنی تا پایان ماه آپریل، 50.76 میلیون آیفون فروخت و این عدد در سال گذشته و در همین زمان 51.19 میلیون بوده است. این در حالی است که پیش‌بینی تحلیل‌گران از فروش آیفون در این زمان، 52.27 میلیون بوده است.

مدیر ارشد مالی اپل معتقد است، این آمار چندان هم بد نبوده است. برخلاف به وجود آمدن افت در بخش‌های مختلف فروش، درآمد آیفون در فصل اول سال، 1.2 درصد بالا رفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.