کد مطلب: ۳۵۷۰۳۵

کارنامه بازار سرمایه در روز ۱۳ اسفند ماه سال ۱۳۹۷

افت قیمت دلار و عقب‌نشینی بورس / قندی‌ها، محبوب‌های بازار

افت قیمت دلار و عقب‌نشینی بورس / قندی‌ها، محبوب‌های بازار

در حالی که در بازار ارز، دلار با افت قیمت وارد کانال 12 هزار تومان شد، شاخص بورس تهران نیز امروز را با افت 204 واحدی به پایان برد. گروه قندی همچنان مورد توجه سهامدارن بوده، به طوری که کل نمادهای این گروه در بازار امروز در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفت که علت آن افزایش 70 درصدی قیمت شکر است.

شاخص کل بورس پس از رشد ناچیز 72 واحدی در روز گذشته، در پایان معاملات امروز، با افت 204 واحدی معادل 0.12 واحد درصد همراه شد و در کانال ۱۶۴ هزار واحدی باقی ماند. شاخص امروز در سطح ۱۶۴ هزار و 238 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 13 اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 149 هزار معامله به ارزش 740 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 628 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های بانکی و خودرو بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. گروه بانکی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 44.6 میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

کاهش قیمت دلار و افت شاخص بورس

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ، گروه اطلاعات و ارتباطات و محصولات کاغذی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه کاشی و سرامیک بودند.

کاهش قیمت دلار و افت شاخص بورس

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فملی، کاوه و جم و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای وبملت، کچاد و وامید بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 5.3 میلیارد تومان متعلق به نماد های وب و بیشترین عرضه نیز با پنج میلیارد تومان مربوط به نماد کسرام بود.

کاهش قیمت دلار و افت شاخص بورس

همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با رشد 8.1 واحدی در سطح دو هزار و 90 واحد قرار گرفت که نمادهای مارون و ذوب بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای میدکو و هرمز بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

با درخواست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه از مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تصویب لوایح باقیمانده FATF، بازارهای مالی با افت مواجه شدند.

در حالی که در بازار ارز، دلار با افت قیمت وارد کانال 12 هزار تومان شد، بازارهای طلا، سکه و سهام نیز با کاهش قیمت مواجه شدند.

بازار سهام همچنان شاهد معملات کم حجم در گروه پالایشگاهی بوده و این گروه در بازار امروز نیز محرکی برای رشد نمادها پیدا نکرد.

در گروه زراعت در پی ادامه افزایش قیمت گوشت، نمادهای این گروه در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفتند و برای برخی از این نمادها با افزایش تقاضا، صف خرید تشکیل شد.

گروه قندی نیز همچنان مورد توجه سهام‌دارن بوده، به‌طوری که کل نمادهای این گروه در بازار امروز در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفت که علت آن افزایش 70 درصدی قیمت شکر است.

در نمادهای روغنی هم غبشهر و غمارگ معاملات خوبی داشتند.

گروه کاشی و سرامیک با افت قیمت مواجه شدند، به‌طوری که زیان‌ده‌ترین گروه در بازار امروز، گروه کاشی و سرامیک بود و فشار عرضه در برخی از نمادهای آن مشهود بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.