کد مطلب: ۴۳۹۳۳۷

ادامه کاهش قیمت طلای جهانی و عقبگرد به کانال ۱۴۰۰ دلاری

ادامه کاهش قیمت طلای جهانی و عقبگرد به کانال ۱۴۰۰ دلاری

در بازار معاملات جهانی قیمت طلا در روز دوشنبه، هر اونس طلا با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۴۹۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته بیش از دو درصد کاهش داشت.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که مبارزه دشوار برای محدود کردن اثرات اقتصادی شیوع کرونا ادامه داشت و سرمایه‌گذاران به دنبال اندوختن نقدینگی بودند، با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۴۹۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته بیش از دو درصد کاهش داشت.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی کورپ درباره وضعیت بازار گفت: نگرانی کلی این است که سرمایه‌گذاران چه میزان دیگر طلا برای جبران ضرر در بازارهای دیگر خواهند فروخت. اقدام سرمایه‌گذاران برای فروش طلا و تهیه نقدینگی به یک موضوع روانی تبدیل شده است. نگرانی دیگر بازار احتمال اقدام بانک‌های مرکزی برای فروش طلا و خرید دلار است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۶۴۸ دلار و ۱۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۹ درصد افزایش، به ۶۲۲ دلار و ۵۶ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۲ دلار و ۶۱ سنت رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.