کد مطلب: ۱۷۳۹۹۰

کاهش میزان خسارات ناشی از زلزله طی دو دهه گذشته

کاهش میزان خسارات ناشی از زلزله طی دو دهه گذشته

کیان‌پور گفت: طی دو دهه گذشته، میزان خسارات جانی و مالی بر اثر زلزله کاهش یافته، اما باید تمامی آیین‌نامه‌های ساختمانی را مورد بازنگری قرار دهیم.

مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طی دو دهه گذشته میزان خسارت های جانی و مالی در اثر زلزله در شهرهای مختلف کشور کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: افزایش توان مهندسی و همگن شدن مهندسان ناظر طی دو دهه گذشته، میزان خسارت‌های واحدهای مسکونی به شکل چشمگیری کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در ادامه افزود: در زلزله سال 68 و نیز در زلزله سال 82 زلزله بم، میزان خسارات بسیار زیاد بود به طوری که کل شهرها از بین رفته بود اما در زلزله اخیر غرب کشور، میزان خسارت‌ها قابل مقایسه با آن دوران نبود و کاهش چشمگیری داشته است.

کیان‌پور با بیان اینکه باید آیین‌نامه‌های ساختمانی را بازنگری کنیم، گفت: نوع مصالح و نیز انعطاف‌پذیری آنها در برابر زلزله لازم است تغییر داده شود و ما هم‌اکنون، این تغییرات و بازنگری‌ها را در دستور کار خود قرار دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: خسارت جانی در مسکن مهر به مراتب کمتر از ساختمان‌های اطراف در مناطق زلزله بوده و این امر نشان از رعایت ضوابط در برخی از ساختمان‌ها بوده است.

وی، با بیان اینکه باید تلاش کنیم در بافت‌های شهری، ایمن‌سازی و استفاده از مصالح استاندارد را در دستور کار خود قرار دهیم، یادآور شد: هم‌اکنون، یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن روستایی نوسازی شده که این امر نقش موثری در کاهش آسیب‌پذیری در این مناطق دارد.

کیان‌پور در پایان افزود: نباید مسائل سیاسی را وارد قضایای زلزله و یا خسارت‌های واحدهای مسکونی کنیم، چرا که باعث شده از علت اصلی و ریشه‌یابی این نوع خسارات غافل شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.