کد مطلب: ۳۵۷۲۳۸

کاهو ارزان شد

کاهو ارزان شد

نایب‌رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: قیمت کاهو به سبب فراوانی عرضه از کیلویی ۲۰ هزار تومان به ۵ هزار تومان کاهش یافت.

مجتبی شادلو گفت: قیمت کاهو به سبب فراوانی عرضه از کیلویی ۲۰ هزار تومان به ۵ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجتبی شادلو، نایب‌رئیس اتحادیه باغداران تهران از کاهش قیمت کاهو در بازار خبر داد و گفت: در هفته‌های اخیر قیمت برخی محصولات جالیزی همچون کاهو به سبب وقوع سیلاب در جنوب و کمبود عرضه به کیلویی ۲۰ هزار تومان در بازار رسید که خوشبختانه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته و فراوانی عرضه قیمت هر کیلو کاهو به ۵ هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر کاهش یافته است.

وی افزود: در بخش تولید محصولات تازه چین و عرضه مستقیم به بازار، گا‌هی با تغییر فصل نوساناتی در بخش بازار اتفاق می‌افتد چرا که امکان ذخیره سازی این محصولات وجود ندارد.

شادلو درباره علل گرانی محصولات سبزی و صیفی در بازار بیان کرد: در برخی مواقع قیمت محصولات جالیزی تحت تاثیر عوامل جوی، تغییر فصل برداشت از مناطق گرمسیری به نیمه‌گرمسیری و معتدل و تحریک بازار با نوساناتی روبرو می‌شود.

نایب‌رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه جای هیچ‌گونه نگرانی مبنی بر کمبود محصولات صیفی در بازار نیست، اظهار کرد: هم اکنون قیمت خیار و گوجه‌فرنگی در بازار همچنان بالاست که با افزایش عرضه در هفته‌های آتی قیمت این محصولات به تعادل می‌رسد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی افزایش خرید و ذخیره‌سازی محصول بیش از نیاز روزانه به سبب فقدان ماندگاری این محصولات علاوه بر از بین رفتن محصول منجر به تحریک بازار می‌شود.

نیازی به واردات مرکبات نداریم

شادلو در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه کمبودی در تولید مرکبات وجود ندارد، افزود: طی ماه‌های آذر و دی همزمان با فصل برداشت پرتقال از باغات، قیمت خرید این محصولات از باغداران به حدی پایین بود که جوابگوی هزینه تولیدشان نبود، و درشرایط فعلی به سبب افزایش هزینه نگهداری، نیروی انسانی، سردخانه و ازدیاد تقاضا در بازار با نوساناتی روبرو شده است.

نایب‌رئیس اتحادیه باغداران تهران در پایان با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرکبات نداریم، تصریح کرد: با توجه به تولید مناسب پرتقال و نارنگی نه تنها نیازی به واردات نداریم، بلکه در روز‌های پایانی سال با عرضه محصولات موجود در سردخانه شاهد آرامش بازار خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.