کد مطلب: ۴۸۱۲۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر کرونا گرفتن ترامپ چه تاثیری بر بازارها دارد؟ / احتمال سقوط دلار و صعود بورس!

خبر کرونا گرفتن ترامپ چه تاثیری بر بازارها دارد؟ / احتمال سقوط دلار و صعود بورس!

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از مثبت شدن تست کرونای خود و همسرش و سی ان ان از احتمال خطرساز بودن کرونا برای دونالد ترامپ خبر داده است. اما این خبر چه تاثیری بر بازارهای داخلی ایران دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از مثبت شدن تست کرونای خود و همسرش خبر داد و دو نفری به قرنطینه رفتند.

پس از آن، سی ان ان نیز از احتمال خطرساز بودن کرونا برای دونالد ترامپ به دلیل سن بالا و اضافه وزن او، خبر داد.

اما این خبر چه واکنش‌هایی را در بازارهای جهانی به همراه داشت؟

سقوط بورس آمریکا. این از اولین واکنش‌های بازارها به خبر کرونا گرفتن ترامپ بود. بازارهای سهام آسیا و کاهش ارزش واحدهای پولی استرالیا و نیوزلند در برابر دلار نیز از دیگر اخبار بعدی بودند.

بازار جهانی نفت نیز شاهد کاهش قیمت بود. بهای معاملات نفت برنت در پی انتشار خبر کرونا ترامپ یک دلار و 47 سنت معادل 3.6 درصد کاهش یافت و به 39 دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید.(ایسنا)

با این حال وضعیت در بازار جهانی طلا به شکلی دیگر بود. طبق گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.65 درصد افزایش به 1898 دلار و سه سنت رسید.

بدین ترتیب در بازارهای جهانی هرچند نفت و بورس واکنش منفی نشان دادند و ارزان شدند اما طلا احتمالا به دلیل افزایش نااطمینانی ناشی از خبر کرونا ترامپ گران شده است.

با این روند در بازار داخلی نیز انتظار می‌رود دلار بیشتر از هر بازار دیگری متاثر شود. در شبکه‌های اجتماعی نیز احتمال متاثر شدن دلار از این اتفاق بیشتر به چشم می‌خورد. با این حال در بازار طلا به دلیل روند بازار جهانی به نظر نمی‌رسد طلا داخلی به اندازه دلار از خبر کرونا گرفتن ترامپ متاثر شود. با این حال بازار سهام نیز به نظر می‌رسد این سیگنال را سیگنال مثبتی ارزیابی کند. تجربه چهارشنبه اخیر بورس نشان داد که برد احتمالی بایدن از ترامپ احتمالا می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار سهام باشد. آیا این بار هم بازار سهام روندی مثبت از خود نشان می‌دهد؟

آخرین اخبار درباره بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چشم حسود های بورس در بیاید

  • امین .م.

    اگه اینقد سلامت بودن یا نبودن ترامپ واسه اقتصاد مهمه چرا اینقد مدیر و مسئول تو این مملکت زیاده؟

    • مهدی کارازما

      کاملا با نظر تون موافقم دوست عزیزم

  • سید محمد

    سلام
    چه کسی اظهار نظر میکنه؟
    اونی که سواد نداره
    این سیاست کسی نمیفهمه چه خبره
    کرونا گرفتن ترامپ هم بازی سیاسی جدیده

  • ناشناس

    ببین این همه کرونا گرفتند مردند آب از آب تکون نخورد. حالا رئیس جمهور آمریکا کرونا گرفت این همه بلبشو شد که ادامه هم دارد. اگر روحانی هم کرونا می گرفت این همه هرج و مرج می شد؟ حالا بگید مرگ بر آمریکا. خودتون هم بکشید بازم آمریکا حرف اول رو می زنه. والسلام

  • ناشناس

    ????????بانک ملی واگذارت بخداکه مردم خون دل خوردن ازدستت.بخداخیرنمیبینید.پول این مردم ضعیف خوردن نداره.

  • ناشناس

    اگه‌همتون‌برید‌‌ارزای‌خونگیتون‌رو‌بفروشید‌دلارا‌به‌بازار‌تزریق‌میشه‌بعد‌قیمت‌دلار‌افت‌میکنه.شما‌مو‌میبینید‌ومن‌پیچش‌مو.اگه‌دلاراتون‌بره‌بالا‌شاید‌سود‌بکنیدولی‌از‌اون‌طرف‌باید‌برید‌جنسای‌گرون‌بخرید.پس‌به‌نفع‌هیچکس‌نیست.آب‌تو‌آسیاب‌دشمن‌نریزید.دلاراتون‌و‌بفروشید

  • احمد

    آقای کهنه کار بورس برخلاف تحلیل شما امروز شنبه ورود پول حقیقی زا داشتیم و این روند تصاعدی خواهد شد زود دلارهات را آب کن تا آب نرفتن

  • سبزواری

    سلام یک نکته خیلی مهمه اینه که چرا فکر میکنید دلار بیاد پایین بورس هم میکشه پایین این اشتباهه اگر دلار بیاد پایید بورس مدیره بالا همچنین طلا هم مدیره بالا البته نظر من اینه که طلا جهانی مدیره بالا و دیدگاه دیگه اینکه ترامپ یا واقعا مریض شده که الهی بمیره که باعث میشه چین قدرت ارزی رو تو‌دست می‌گیره و اینکه دلار میبینه البته تا ۱۵ بیشتر نمیاد پایین اونجا مقاومت خواهد داشت ولی احتمال اینم هست که ترامپ چون نمیتونه در مناظره برنده بشه و حرفی برای گفتن نداره این حقه رو زده که از مناظره فراز کرده باشه و احتمال جنگ داخلی خیلی زیاده اگه امریکا جنگ بشه حالا حالا ها دلار حل نمیشه و اینجاست میشه گفت تا ۱۰ تومن میاد پایین و بورس ایران چاق تر میشه مطمئن ام کشور های خلیجی و‌عربی همه نگران هستن که نکنه ترامپ بمیره و آزمون بدتر نکنه جنگ داخلی امریکا رخ‌بده چرا چون حامی خودشونو نسبت به ایران از بین رفته خیلی مطالب هست واسه گفتن خسته شدم ححح در آخر بورس و طلا مطمئن تر از دلار هست

  • ناشناس

    دعا برای سلامتی فردی جانی وپست چون ترامپ از امثال خودش برمی اید.

  • ناشناس

    امیدوارم با مرگ ترامپ تحریم ها برداشته شوند