کد مطلب: ۵۶۹۰۷۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کمبود بنزین در راه است؟/ علت تعطیلی موقت برخی جایگاه‌های سوخت

کمبود بنزین در راه است؟/ علت تعطیلی موقت برخی جایگاه‌های سوخت

رکورد مصرف بنزین به ۱۰۷ میلیون لیتر در روز رسیده، این در حالی است که حداکثر تولید روزانه بنزین ۱۱۵ میلیون لیتر بوده و حالا نگرانی برای کمبود بنزین بالا گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان با رکوردشکنی مصرف بنزین در تیرماه، برخی از کمبود بنزین در برخی از جایگاه‌های سوخت و تعطیلی موقت آنها خبر دادند.

اسدالله قلی‌زاده، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی با تائید کمبود بنزین در برخی جایگاه‌های سوخت به تجارت‌نیوز می‌گوید: نفت‌کش‌ها به روش سنتی بارگیری می‌شوند و به روش سنتی فرآورده را ارسال می‌کنند و هیچ کس نمی‌داند در این فاصله چه اتفاقی برای فرآورده می‌افتد که حاصلش کمبود بنزین است. ما نمی‌دانیم چه کسی در کم‌فروشی فرآورده‌های سوختی نقش دارد که اجازه نمی‌دهد اعتراضات جایگاه‌داران شنیده شود.

قلی‌زاده ادامه می‌دهد: دستگاه نظارتی بر روند حمل سوخت نظارتی ندارد و به جز این، اساسا برنامه منظم و مدونی هم وجود ندارد و معلوم نیست که سوخت در میانه راه چه می‌شود و چرا بنزین به پمپ‌بنزین‌ها کمتر از حد انتظار می‌رسد؟

او تصریح می‌کند: ما به جز مطالبات مالی، مدت‌هاست که با مشکل کیفیت فرآورده و کمبود سوخت درگیر هستیم اما به دلیل نبود نظارت کافی، پاسخ دقیقی برای این پرسش‌ها وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی اضافه می‌کند: همه همکاران ما دچار مشکل‌ هستند و این یکی از هزاران مشکل ما در این صنف است و در این هشت سال آقای زنگنه حتی یک جلسه هم تشکیل نداد تا ما و همکارانمان از مشکلات جایگاه‌ها و در نهایت ورشکستگی‌مان صحبت کنیم.

او در آخر خاطرنشان می‌کند: سنسورها، تلمبه‌ها و ابزارآلات ما همه مستهلک شده‌اند

برای مطالعه بیشتر درباره وضعیت توزیع بنزین و کمبود آن، گزارش « رکورد مصرف بنزین شکسته شد » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما زمانی که بنزین تولید کردیم به قصد صادرات تولید کردیم و نه مصرف داخلی مردم نباید از این موضوع ناراحت باشند آنها می توانند ساعت سه صبح از خانه تا محل کار پیاده بروند تا هم دیرشان نشود و هم آمادگی جسمانی لازم برای مبارزه با آمریکا را پیدا کنند

  • ناشناس

    انتخابات تمام شد حالا مقدمه چینی میکنند برای افزایش قیمت بنزین.
    مبارک ملت همیشه در صحنه

  • ناشناس

    عیبی ندارد ما کمبود بنزین داشته باشیم مهم اینه که بنزین و گازئیل و دارو باید به فلسطین بره

  • ناشناس

    آخه وقتی مسافرتی نیس تو تابستون و فقط تاکسی ها و خودروهای عمومی تردد میکنن و اونام دوگانه سوز هستن و از طرفی سهمیه هر ماشین شخصی هم 60 لیتره علت رکوردشکنی مصرف بنزین چی هست؟
    یعنی تابستان 97 که اینهمه مسافرت مردم رفتن کمتر از تابستان 1400 که همه جا بستس بنزین مصرف شده
    عجیبه

    • ناشناس

      واقعا راست میگی من موندم این آمار را از کجاشون در میارند، دوروغ دوروغ دوروغ میخوان بدند لبنان

  • ناشناس

    دولت جد
    یداقاریسی زنگنه را برکنارکند تاحدوا مشکلات حل میشود

    • ناشناس

      خخخ دیدی زنگنه هم رفت
      روحانی هم رفت
      استاد رئیسی اومدن
      حالا هم گرونی بیشتر شد
      هم امروز بنزین نیست