کد مطلب: ۶۴۴۳۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کمبود شیر خشک جدی شد/ بحران جدیدی در راه است؟

کمبود شیر خشک جدی شد/ بحران جدیدی در راه است؟

یکی از کالاهای حیاتی برای پدر و مادرهایی که به تازگی صاحب فرزند می‌شوند شیر خشک است. در کشوری مانند آمریکا سه چهارم کودکان در شش ماه اول زندگی خود شیر خشک می‌خورند. این در حالی است که این محصول در فروشگاه‌های سراسر این کشور به شدت در حال کاهش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمبود منابع باعث شد تا خرده فروشان میزان شیر خشک دریافتی هر مشتری را جیره‌بندی و محدود کنند. به نقل از سی‌بی‌اس ، به دلیل افزایش تقاضا و مشکلات مختلف در تامین منابع با هر تراکنش تنها می‌توان سه شیر خشک برای نوزادان یا کودکان نو پا خریداری کرد.

دلایل کمبود شیر خشک

مشکلات مربوط به زنجیره منابع که از همه‌گیری کرونا سرچشمه می‌گیرد شامل موارد مختلفی می‌شود. مشکلات بیشتر در تولید مواد اولیه اصلی، توقف فرآیند بسته‌بندی و کمبود نیروی کار همگی تولید و پخش این محصول را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. همچنین فراخوان این محصول در ماه ژانویه نیز این کمبود را تشدید کرد. شیر خشک‌هایی که باعث بیماری و در مواردی مرگ کودکان شده بودند جمع آوری شدند و بر این مشکلات افزودند.

در نیمه ماه مارس در ۲۴ ایالت آمریکا ۳۰ درصد از شیرخشک‌ قفسه‌ها خالی شده بودند و این کمبود در برخی ایالت‌ها بسیار بیشتر بود. برای مثال در ایالت مینه‌سوتا در همین تاریخ این عدد ۵۴ درصد بود. این عدد در ماه نوامبر ۱۱ درصد و در اولین ماه‌های سال ۲۰۲۱ دو تا هشت درصد بود که روند افزایشی این بحران را به خوبی نشان می‌دهد.

برخی از شیر خشک‌ها نیز در شرایط نامناسب و غیربهداشتی تولید می‌شدند. پس از فراخوان این محصولات به مشتریان هشدار داده شد که آنها را خریداری نکنند.

دولت آمریکا همچنین به شهروندان خود توصیه کرد در خانه‌هایشان شیر خشک انباشته نکنند. انجمن تغذیه نوزادان آمریکا به مردم اطمینان داد که میزان تولید کارخانه‌ها در حال افزایش است. همچنین پدر و مادران را تشویق کرد تا برای مصرف ۱۰ تا ۱۴ روز نوزاد خود در خانه شیرخشک نگه دارند.

ظاهرا بحران کمبود شیر خشک یک مساله جهانی است و در کشور ما هم کمبود این محصول به دلیل نوسانات ارزی وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محبوبه

    مگه اپتامیل پیدا میشه .دختر من پی دی اف میخوره .کم وزن بود ولی الان فقط ببلاک اونم ماهی چهارتا میدن.خدا رحم کنه

  • علیرضا

    لطفا کور خود و بینای دیگران نباشید(این ضرب المثل فارسی است).من پدر یک شیر خواه در همین ایران هستم نه امریکا.
    از کمبود شیر خشک در ایران هم خبرنگار عزیز بنویس در به در دنبال شیر خشک آپتامیل ha2 هستم گیرم نمیاید(شیر خشک ضد حساسیت به پروتیین گاوی). لطفا به وزیر بهداشت یا سازمان غذا و دارو یا هر عزیزی که مسوول است منعکس کنید.باتشکر

  • رجبی

    پسر نه ماهه من شیرخشک آپتامیل پپتی ۲ باید بخوره که یک ماهه با در به دری پیدا کردیم ولی الآن نیست و دکتر گفته فعلا پپتی یک که مال زیر شش ماه هست مصرف کنه.
    واقعا متاسفم برای خودم که برای ساده ترین و اولیه ترین نیازم باید در به در بشم. از پسرم معذرت میخوام که تو ایران به دنیا آوردمش.

  • میثم

    بخدا من بچم فقط اپتامیل ha1 میتونه بخوره و باور کنید کل کرج رو دارم میگردم هر روز تا بتونم یه قوطی بخرم تا بچم گشنه نمونه تازه ما خدارو شکر گرفتاری برای پولش نداریم اون بنده خدایی که نداره چه باید بکنه؟

  • نظری

    قبل از عید تا حالا آپتامیل پپتی 2 پیدا نمیشه نمیخواد وضع آمریکارو رصد کنید توی کشور خودمون هزارتا بدبختی هست راست میگین پیگیر شیرخشک داخل کشور باشید بچه هامون بدون شیر موندن ….

  • ناشناس

    واقعا وضعیت شیرخشک تو خود ایران و نمیبینید که خبر درمورد کمبود شیر خشک تو کشور های دیگه میزنید. آپتامیل پپتی که خیلی مصرف داره و برای بچه های حساس و آلرژیک واقعا حیاتی هست پیدا نمیشه. راجع به این هیچ خبرگزاری خبر نذاشته بعد درمورد کمبود شیرخشک در دیگر کشورها صحبت میشه واقعا خنده داره

  • ناشناس

    از کشور خودمون حرف بزنید از آمریکا گور بابای آمریکا بچه های خودمون شیر خشک ندارن الآن آپتامیل پپتی گیر نمیاد چرا دلیلش چیه مسئولین لطفا بچه های مارو دریابید تورو بخدا

  • نهسا

    شماشیرخشک ندارین بعدمیگین فرزنداوری

  • ناشناس

    سازمان غذا و دارو به دروغ اعلان نموده شیرهای خشکهای مخصوص ضد آلرژیک توزیع شده که دیروز هر داروخانه ای در شرق و غرب و شمال و جنوب تهران گشتم پیدا نکردم …معلوم نیست کجا پخش کردند؟؟؟؟!!!!!
    مسئولان که فکر نمیکنند بچه های بیگناه این مملکت چگونه میتوانند بدون شیر خشک مخصوص آلرژیک سر کنند؟؟؟؟!!! و قبل از کمبود فکر چاره باشند این در حالیست که بازار آزاد به وفور شیرهای خشک ضد آلرژی با قیمتهای نجومی۵۰۰ ۶۰۰ ۷۰۰ تومان پیدا میشود

  • لادن

    اون که می گد من یه مادرم از روستا من حاضرم بچش را بزرگ کنم می گد شیرم کمه

    • ناشناس

      چرا شیرخشک بسختی گیرمیاد بعد دستور بچه آوردن میدید.دزدان اختلاسگر.