کد مطلب: ۶۵۱۱۰۰

وزیر کشور در مصاحبه تلویزیونی:

در کشور کمبود کالاهای اساسی نداریم!

در کشور کمبود کالاهای اساسی نداریم!

با وجود افزایش قیمت‌ برخی از اقلام اساسی، وزیر کشور می‌گوید: در کشور مشکل کمبود کالاهای اساسی نداریم و برای همین افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با رشد اخیر قیمت ماکارونی، قیمت این کالا در گزارش‌های رسمی از متوسط ۶۳۰۰ تومان در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به ۱۷ هزار تومان در اردیبهشت‌ امسال رسیده است.

بعد از اما و اگرهایی که در رابطه با افزایش قیمت ماکارونی مطرح بود در نهایت سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده به طور رسمی افزایش قیمت این کالا را اعلام کرد؛ به طوری که انواع ماکارونی رشته‌ای ساده با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده در بسته ۵۰۰ گرمی به ۱۷ هزار تومان، ۷۰۰ گرمی ۲۴ هزار تومان و ۱۰۰۰ گرمی به ۳۴ هزار تومان تغییر نرخ داد.

اما با وجود افزایش قیمت آرد و ماکارونی در چند روز اخیر، وزیر کشور گفت: در کشور مشکل کمبود کالاهای اساسی نداریم و برای همین افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست.

در کشور کمبود کالای اساسی نداریم!

موضوع افزایش قیمت‌ها از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی، وزیر کشور بود و در این خصوص ستاد تنظیم بازار با مسئولیت معاون اول ریاست‌جمهوری است و دائم قیمت‌ها کنترل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کالاها باید با قیمت مناسب به مردم عرضه شود؛ خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که قیمت‌ها بدون ضابطه رشد نکند و اصناف و نهادهای نظارتی مسئول رسیدگی به قیمت‌ها هستند.

وزیر کشور گفت: برای همین افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست و همکاران در وزارت جهاد و صمت تلاش جدی برای کنترل قیمت کالاها و اقلام مورد نیاز مردم ترتیب داده‌اند.

آزادسازی سواحل کشور آغاز شد

وحیدی درخصوص آزادسازی سواحل هم گفت: با دستور ریاست محترم جمهوری، گشایش‌های خیلی خوب در حوزه آزادسازی سواحل شمالی کشور آغاز شده است و در این خصوص شاهد استقبال دستگاه‌های اجرایی در اجرای تصمیم مهم و قانونی رییس‌جمهور هستیم.

وی گفت: اصل ماجرا این است که ظرفیت‌های طبیعی برای همه مردم است و نباید استفاده از دریا، کوه و رودخانه محدود به استفاده افراد خاصی باشد.

وزیر کشور همچنین گفت: کار آزادسازی به‌نحو مؤثری در حال انجام است و مناسب‌سازی سواحل برای استفاده عموم مردم به‌عهده شهرداری‌های هر منطقه است.

وحیدی در رابطه با سفرهای استانی دولت هم گفت: مسئولین باید بین مردم باشند و ارتباط مستقیم مردم با مسئولین ارزشمند است.

وزیر کشور درخصوص فرآیند بازسازی مناطق سیل‌زده هم گفت: کار بازسازی مناطقی نظیر اندیکا، چابهار، و همچنین جنوب کرمان و شهر لامرد در استان فارس به‌نحو مؤثری در حال انجام است.

وی در پایان به حل شدن مشکل تمدید اقامت شاعر افغانستانی مقیم در ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت به‌دنبال ارائه خدمات متاسب و باکرامت به همه مهاجرین افغانستانی است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کمبودروغن درکشورچیست???

  • رضا

    حرف های صد تا یه غاز!!!!!!!

  • ناشناس

    اینها همش شایعه و سیاه نمایی است من امروز رفتم افق کوروش مایع ظرفشویی بخرم رفتم صندوق پولش رو بدم دیدم سه تا روغن سه عدد ماکارانی و یک کیسه برنج هاشمی بهم اشانتیون دادند هرچی گفتم نمیخوام برامون باسیسمونی از ترکیه روغن و ماکارانی و برنج سوغات آوردند خانه پر است داریم گوش ندادند آخه چرا سیاه نمایی میکنید ماکه خیلی ممنونیم خیلی دارند برامون زحمت میکشید