کد مطلب: ۳۹۹۲۸۷

گاز نیتروژن بیشترین عنصر جو کره زمین

گاز نیتروژن بیشترین عنصر جو کره زمین

نیتروژن گازی‌ست بی‌رنگ و بی‌بو که ۷۸% جو زمین را در بر گرفته و عنصر اصلی در بافت‌های زنده است. گاز نیتروژن یکی از گازهای بسیار پرکاربرد در زندگی انسان و سایر موجودات زنده است.

گاز نیتروژن یا ازت با نماد اختصاری N2 و عدد اتمی ۷ گازی است که از گروه غیر فلزات است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیتروژن گازی‌ست بی‌رنگ، بی‌بو، نسبتا بی‌اثر، غیر قابل احتراق، دو اتمی، بی‌مزه است که ۷۸% جو زمین را در بر گرفته و عنصر اصلی در بافت‌های زنده است. گاز نیتروژن بیشترین عنصر جو کره زمین از نظر حجم است که برای اهداف صنعتی با عمل تقطیر هوای مایع به‌دست می‌آید. باید گفته شود که این گاز در حالت مایع بسیار سرد است. در اصل نیتروژن عنصر اصلی اسیدهای آمینه و اسیدهای هسته‌ای است لذا کپسول گاز نیتروژن ماده‌ای حیاتی برای ادامه زندگی به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که گاز نیتروژن یکی از گازهای بسیار پرکاربرد در زندگی انسان و سایر موجودات زنده است.

23445

مونوکسید کربن و کاربردهای آن

مونوکسید کربن یا همان کربن مونوکسید که با فرمول شیمیایی آن CO نشان داده می‌شود نام یک گاز بی‌بو، بی‌رنگ و بی‌طعم است که بر اثر ناقص سوختن کربن به وجود می‌آید. هنگامی که این گاز وارد سیستم تنفسی شخص می‌شود بلافاصله با گلبول‌های قرمز شخص ترکیب می‌شود و باعث می‌شود اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد، به همین دلیل نام دیگر آن قاتل نامرئی است. و اما گاز مونوکسید کربن کاربردهای بسیار زیادی دارد که اکنون به توضیحی مختصر درباره آن می‌پردازیم. از کاربردهای بسیار مهم این گاز می‌توان به استفاده از این گاز در ساخت و تولید سلول‌های خورشیدی اشاره کرد و همچنین از این گاز در تولید فلزات نیز اشاره کرد.

45566

گاز هیدروژن چیست؟

گاز هیدروژن ساده‌ترین عنصر شناخته شده برای انسان است. هر اتم هیدروژن تنها یک پروتون و یك نوترون دارد. هیدروژن فراوان‌ترین گاز هستی است. ستاره ها در ابتدا از هیدروژن ساخته شده بودند. انرژی خورشید از هیدروژن به دست می‌آید. هیدروژن در زبان فرانسه به معنی سازنده آب می‌باشد. برای اولین بار یک فیزیکدان انگلیسی در سال 1776 برای اولین بار این عنصر را شناخت، و نام هیدروژن توسط آنتونی لاوازیه «دانشمند فرانسوی» برای این عنصر انتخاب شد.

گاز هیدروژن سبک‌ترین عنصر شیمیایی در جدول تناوبی است که با حرف H و عدد اتمی 1 نشان داده شده است. گاز هیدروژن گازی است که در زمین وجود ندارد و باید ساخته شود. با جدا كردن هیدروژن از آب یا گاز طبیعی از منابع محلی گازهیدروژن می‌سازیم. دانشمندان حتی كشف كرده‌اند كه بعضی جلبك‌ها و باكتری‌ها گازهیدروژن تولید می‌كنند. تولید گاز هیدروژن در حال حاضر بسیار گران است؛ اما فنون جدیدی برای این كار در حال توسعه است. این گاز دارای کاربردهای زیادی است که شما می‌توانید با مراجعه به سایت زاگرس با کاربردهای مختلف این گاز آشنا شوید.

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.