خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۳۹۹۵

گاوصندوق دیجیتالی بخریم یا مکانیکی؟

گاوصندوق دیجیتالی بخریم یا مکانیکی؟

وقتی تصمیم به خرید گاوصندوق می گیرید با دو نوع گاوصندوق روبرو می شوید، گروه اول گاوصندوق های دیجیتالی و گروه دوم گاوصندوق های مکانیکی هستند.

وقتی تصمیم به خرید گاوصندوق می گیرید با دو نوع گاوصندوق روبرو می شوید، گروه اول گاوصندوق های دیجیتالی و گروه دوم گاوصندوق های مکانیکی هستند. اگر اطلاعات کافی در مورد گاوصندوق نداشته باشید، احتمالا این سوال برای شما هم ایجاد می شود که گاوصندوق دیجیتال بخرم یا مکانیکی کدام گاوصندوق ایمن تر و با قیمت مناسب است؟

0

در مقایسه مزایا و معایب گاوصندوق های دیجیتالی و مکانیکی، خرید کدام نوع مقرون به صرفه و هوشمندانه است…. با مطالعه این مطلب به پاسخ همه سوالات خود دست پیدا میکنید و می توانید از میان گاوصندوق های دیجیتالی و مکانیکی بهترین صندوق ایمن را با قیمت مناسب بخرید. اگر برای خرید گاوصندوق سردرگم هستید این مقاله مناسب شماست:

گاوصندوق مکانیکی چیست؟

در بررسی نوع مکانیکی باید بگوییم، گاوصندوق های مکانیکی هیچ بخش دیجیتالی ندارند و سیستم قفل آنها از صفحه چرخان برای وارد کردن اعداد رمز گاوصندوق طراحی شده است و به وسیله اهرم و دستگیره می توان درب گاوصندوق مکانیکی را باز کرد.

گاوصندوق های مکانیکی نسل پیشین گاوصندوق های دیجیتالی هستند. وارد کردن رمز و تغییر رمز گاوصندوق های مکانیکی در مقایسه با گاوصندوق های دیجیتال، برای صاحب گاوصندوق دشوارتر است.

گاوصندوق های مکانیکی معمولا کلید دارند بنابراین اگر رمز گاوصندوق را فراموش کنید می توانید به راحتی درب گاوصندوق را با کلید باز کنید.

بسیاری از مدل های گاوصندوق های مکانیکی خصوصا مدل های قدیمی، دارای سیستم هشدار برای بازماندن درب گاوصندوق نیستند، همچنین دارای حسگر برای تشخیص رفتار مشکوک جهت باز کردن درب گاوصندوق نبوده و می توان بارها رمز آنها را به اشتباه وارد کرد. به طور کلی سیستم ایمنی گاوصندوق های مکانیکی در مقایسه با گاوصندوق های هوشمند دیجیتال، ساده‌تر است.

02
اگر تصمیم به خرید گاوصندوق مکانیکی دارید، بهتر است ضریب امنیت گاوصندوق و قابلیت های ضد سرقت آن را بررسی کرده و ترجیحا مدل های جدید گاوصندوق های مکانیکی با برندهای معتبر نظیر کاوه و ایران کاوه را خریداری کنید.

در مقایسه قیمت گاوصندوق های مکانیکی که هم سایز با گاوصندوق های دیجیتال هستند، باید بگوییم معمولا گاوصندوق های مکانیکی ارزان‌تر هستند.

اگر در محفظه صندوق، قصد نگهداری مدارک، پرونده و یا اسناد را دارید و از لوازم دیجیتال یا حساس به حرارت در گاوصندوق نگهداری نمیکنید، داشتن یک گاوصندوق معمولی مکانیکی ارزان قیمت نیز می تواند برای شما مناسب باشد.

توجه داشته باشید که ساده‌تر بودن سیستم قفل و رمز گاوصندوق های مکانیکی و ارزان‌تر بودن در مقایسه با گاوصندوق های دیجیتال به این معنی نیست که گاوصندوق مکانیکی امنیت ندارد. بلکه معیار انتخاب از میان گاوصندوق های دیجیتال و مکانیکی، تشخیص نیاز شما به عنوان یک کاربر برای نگهداری از اشیایی است که قصد نگهداری از آنها در گاوصندوق را دارید. ممکن است شما به عنوان یک کاربر، نیاز به یک گاوصندوق کوچک مکانیکی ارزان داشته باشید و یا نیاز به خرید گاوصندوق بزرگ دیجیتال ضد سرقت پیشرفته داشته باشید.

بنابراین پیشنهاد می کنیم ویژگی های گاوصندوق مکانیکی و دیجیتالی را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید تشخیص دهید که بهتر است گاوصندوق مکانیکی بخرید یا دیجیتال…

گاوصندوق دیجیتالی چیست؟

گاوصندوق های دیجیتال دارای سیستم قفل الکترونیکی هستند. این نوع صندوق ها دارای سیستم رمز هوشمند، مجهز به منبع تغذیه الکتریکی می باشند.

درب گاوصندوق دیجیتال در مقایسه با گاوصندوق های مکانیکی ساده‌تر باز می شود و تغییر رمز گاوصندوق دیجیتال در مقایسه با گاوصندوق های مکانیکی ساده‌تر است. به این معنی که کاربران در هر سنی حتی بدون داشتن اطلاعات دیجیتال، می توانند به راحتی از این سیف باکس های ایمن استفاده کنند.

نسل جدید گاوصندوق های دیجیتال، دارای سیستم قفل هوشمند هستند. این سیستم هوشمند غالبا مجهز به حسگر هایی است و به گونه ای طراحی شده که هرگونه رفتار مشکوک برای باز کردن گاوصندوق را تشخیص می دهد و مانع از دسترسی فرد مشکوک به محتوای گاوصندوق می شود.

اگر رمز گاوصندوق دیجیتالی به دفعات مشخص، مثلا (سه بار) اشتباه وارد شود، سیستم ایمنی صندوق، حتی با وجود وارد کردن رمز صحیح درب را برای مدتی باز نمی کند. به این ترتیب مانع از تلاش سارقان برای حدس زدن و یا هک رمز گاوصندوق می شود.

گاوصندوق های دیجیتال می توانند انواع قفل دیجیتالی اثر انگشتی، اسکن مردمک چشم، دارای صفحه کلید و کلید دار باشند. معمولا این گاوصندوق ها قفل ترکیبی دارند، به این معنی که ممکن است یک صندوق دیجیتال، هم دارای حسگر تشخیص اثر انگشت باشد و هم کلید داشته باشد.

اگر سیستم رمز گاوصندوق دیجیتال شما بر مبنای وارد کردن رمز از طریق صفحه کلید باشد و رمز آن را فراموش کرده باشید، از طریق تماس با نمایندگی گاوصندوق، می توانید برای بازیابی رمز گاوصندوق دیجیتال اقدام کنید. اما اگر گاوصندوق دیجیتال را از نمایندگی خریداری نکرده باشید و یا گاوصندوق شما از برندهای متفرقه یا تقلبی باشد، اگر رمز گاوصندوق دیجیتال خود را فراموش کنید، نمی توانید مجدد رمز آن را بازیابی کنید. البته اگر گاوصندوق دارای قفل ترکیبی و مجهز به کلید یا اثر انگشت باشد، امکان باز کردن درب گاوصندوق وجود دارد.

یکی از انواع گاوصندوق لوکس و لاکچری، گاوصندوق های دکوراتیو هستند، این گاوصندوق ها ظاهری بسیار زیبا و امنیت فوق‌العاده بالا دارند. قفل همه گاوصندوق های دکوراتیو، دیجیتالی است.

01

علاوه براین گاوصندوق های مخفی نیز که قابلیت پنهان کردن در کمد، داخل دیوار یا دفن شدن در زمین را دارند، معمولا دارای سیستم قفل و رمز دیجیتالی هستند. زیرا گاوصندوق های مکانیکی با داشتن اهرم و صفحه چرخان، دارای برجستگی بوده و انتخاب مناسبی برای مخفی کردن در دیوار یا کف زمین نیستند.

گاوصندوق های دیجیتال هک نمی شوند، البته به شرط اینکه گاوصندوق هایی با برندهای معتبر ایرانی یا خارجی خرید کنید. از بهترین گاوصندوق های دیجیتال ایرانی می توان به گاوصندوق تولید شرکت کاوه و شرکت ایران کاوه اشاره کرد. بهترین گاوصندوق های خارجی در ایران نیز، ساخت کشور کره جنوبی بوده و با برندهای ایگل، لوسل و بامیل در دسترس هستند.

اگر گاوصندوق اصل می خواهید توجه داشته باشید که حتما از نمایندگی معتبر با کارت ضمانت و گارانتی بعد از فروش، خرید کنید. زیرا سیستم قفل گاوصندوق های دیجیتال با برندهای متفرقه و یا تقلبی، امن نیستند و سارق به راحتی با وارد کردن شوک الکتریکی می تواند سیستم رمز را مختل کرده و یا گاوصندوق دیجیتال را هک کند.

اگر قصد نگهداری از جواهرات گران‌قیمت، لوازم الکترونیکی حساس به گرما را دارید بهتر است از گاوصندوق های دیجیتال با ضریب امنیت بالا، ضد سرقت، ضد حریق، ضد ضربه، ضد دیلم با درب و بدنه ضد برش استفاده کنید. برای انتخاب ابعاد گاوصندوق به اندازه اشیایی که قرار است نگهداری کنید و محل نصب گاوصندوق توجه داشته باشید.

گاوصندوق دیجیتال یا مکانیکی از کجا بخرم؟

می توانید انواع گاوصندوق ایرانی و خارجی مکانیکی و دیجیتال را در سایت فروشگاه آنلاین مستر سیف که مشاهده، بررسی و مقایسه کرده و برای خرید با مناسب ترین قیمت از این نمایندگی معتبر اقدام کنید. مستر سیف خدمات مشاوره رایگان نیز دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.