کد مطلب: ۲۴۱۱۲۲

گردش مالی ۱۲ میلیارد دلاری پوشاک در ایران

گردش مالی 12 میلیارد دلاری پوشاک در ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ گردش مالی 12 میلیارد دلاری پوشاک در ایران را دلیلی برای اجرای طرح توسعه تولید داخلی با همکاری نهادهای اجرایی و تشکل‌های خصوصی دانست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ گردش مالی 12 میلیارد دلاری پوشاک در ایران را دلیلی برای اجرای طرح توسعه تولید داخلی با همکاری نهادهای اجرایی و تشکل‌های خصوصی دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ «صادق نجفی» در نشست مشترک با رئیس امور صنعت و معدن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و تشکل‌های تخصصی پوشاک افزود: طرح توسعه تولید پوشاک با محور کاهش قاچاق در دستور کار قرار دارد و مقرر شد با همکاری تشکل‌های خصوصی برنامه‌ای جامع در نظر گرفته شود.

وی که مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است، تصریح کرد: پوشاک از بالاترین قابلیت صادرات صنعتی برخوردار است و به‌عنوان صنعتی پاک و فاقد آلایندگی در محیط زیست محسوب می‌شود.

به گفته وی، پنج استان اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، گیلان و همدان برای اجرای طرح آزمایشی تولید پوشاک در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

طراحی، مد و تولید پوشاک؛ حلقه‌های گمشده

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: براساس آمار جهانی، ارزش پوشاک کشور در سال 2025 میلادی به 25 میلیارد دلار می‌رسد.

«فرشاد مقیمی» اضافه کرد: اکنون 70 درصد ارزش افزوده زنجیره ارزش پوشاک نصیب شبکه توزیع بنکداری و اجاره‌دهندگان مغازه‌ها و هزینه‌ها و سود خرده‌فروشی می‌شود.

مقیمی از طراحی، مد و تولید به عنوان حلقه‌های گمشده زنجیره پوشاک یاد کرد و گفت: این موضوع ناشی از محدودیت‌های طراحی در کشور و کارایی پایین تولید سنتی پوشاک است.

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در 9 ماه پارسال صادرات پوشاک ایران 39 میلیون دلار بود.

چندی پیش «غلامرضا سلیمانی» معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مساله اصلی صنعت پوشاک کشور را کمبود تولید برشمرد و گفت: تولید داخلی فقط پاسخگوی یک سوم نیاز داخلی است و باقیمانده آن از خارج یا به‌صورت قاچاق تامین می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.