خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۰۶۰۸

کارنامه بازار سرمایه در روز ۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۹۷

رخ‌نمایی دوباره گروه خودرویی و سیمانی‌ در بورس

رخ‌نمایی دوباره گروه خودرویی و سیمانی‌ در بورس

معاملات آخرین روز هفته با رشد 141 واحدی شاخص بورس پایان یافت. در پی اعلام وزیر صنعت در خصوص افزایش تولید خودرو، در گروه خودرو معاملات در دامنه مثبت شکل گرفت و معامله‌گران دوباره به نمادهای خودرویی چراغ سبز نشان دادند.

معاملات آخرین روز هفته با رشد 141 واحدی شاخص کل بورس پایان یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 17 بهمن ماه سال 1397، حدود 142 هزار معامله به ارزش 418 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام در سطح 604 هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های خودرویی و اطلاعات و ارتباطات بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

گروه خودرویی با معاملاتی به ارزش 58 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

گروه خودرویی در بورس تهران

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ذغال‌سنگ، اطلاعات وارتباطات و محصولات فلزی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه‌ اداره بازارهای مالی بودند.

گروه خودرویی در بورس تهران

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فملی، وغدیر و وبملت و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای ومعادن، شتران و فارس بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 9.8 میلیارد تومان متعلق به نماد شکربن و بیشترین عرضه نیز با 2.8 میلیارد تومان مربوط به نماد کالا بود.

65

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با رشد 12 واحدی در سطح 1934 واحد قرار گرفت که نماد مارون و ذوب بیشترین تاثیر مثبت و نماد شراز و توریل بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

پایین بودن ارزش معاملات برترین صنایع امروز نسبت به روزهای گذشته نشان‌دهنده پایین بودن گردش نقدینگی در بازار و احتیاط معامله‌گران بود.

در پی اعلام وزیر صنعت در خصوص افزایش تولید خودرو، در گروه خودرو معاملات در دامنه مثبت شکل گرفت و معامله‌گران دوباره به نمادهای خودرویی چراغ سبز نشان دادند. نمادهای قطعه‌ساز بیشتر از نمادهای خودروساز مورد توجه قرار گرفت و در برخی از نمادهای آن صف خرید تشکیل شد.

در گروه انبوه‌سازی معاملات کم حجم اما مثبت شروع به کار کرد و در چند نماد این گروه، صف خرید تشکیل شد.

روز گذشته با افزایش قیمت‌های جهانی استقبال خوبی از گروه فلزات اساسی شد، به‌طوری که بالاترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند، اما در جریان معاملات امروز کم رمق و ضعیف ظاهر شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.