کد مطلب: ۵۲۲۶۶۳

گزارش بررسی سانحه هواپیمایی اوکراینی منتشر شد

گزارش بررسی سانحه هواپیمایی اوکراینی منتشر شد

سازمان هواپیمایی کشوری ضمن ادای احترام به شهدای سانحه هواپیمایی اوکراین و ابراز هم‌دردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار این عزیزان، گزارش بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی را برابر استاندارهای بین‌المللی در تارنمای عمومی این سازمان منتشر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه تجارت‌نیوز از سازمان هواپیمایی کشوری، این گزارش که با اهداف پیشگیرانه تهیه شده است، مشتمل بر تشریح همه اطلاعات، یافته‌ها، تحلیل ‌و نتیجه‌گیری تخصصی ۱۲ گروه کارشناسی بوده و اقدام‌های اصلاحی را در ابعاد بین المللی درخواست کرده است.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند. چند روز بعد از این حادثه مشخص شد که خطای انسانی موجب اصابت موشک به این هواپیمای مسافری شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا این گزارش جامع ترین گزارش یک قرن اخیر لقب بگیره بد نیس. چقدر اطلاعات مفید و کاملی توش بود به به .خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان

  • ناشناس

    چرا از امریکای جنایت کار که باعث اولیه ابن حادثه غم بار شده حرفی به میان نیامده ومحاکمه ومجازت نشده است

  • سارا

    خدا بیامرزدشون، بایدعوامل کار جوابگو باشه بخصوص فرودگاه چرا به اخطار گوش نکرد و به خلبانان اخطار ندادند???

  • فاطمه

    این نشد دلیل ،خطای انسانی،چ جوری مال هواپیمای خلیج فارس ۵۰سال پیش آمریکا زد اونم با ۵۰ مسافر ،هنوز روزش ک میرسه مراسم می گیرید گل میریزید تو دریا ،این همه برنامه میزاره تلویزبون ولی مال اینا چقد مظلومانه کشته شدن ،انگار که اینا انسان نبودن ،تلویزیون دولتی ،،،،،،

    • ناشناس

      خانم محترم اولا ۵۰سال پیش نبود و ۳۲ سال پیش بوده ثانیا ۵۰ مسافر نبوده و ۲۹۰ نفر با خدمه هوا پیما بوده که نزدیک به ۶۵ کودک کشته شده شما هم مثل عیسی کلانتری سندرم پنجاه گرفتین ؟ این اتفاق تلخ امکان داره هر جای دنیا اتفاق بیفته اگه یه ذره انصاف به خرج بدیم میبینیم که هیچ کس نمیاد آبروی خودش رو با این عمل ببره اونم بعد از زدن پایگاه آمریکایی که بعد از جنگ جهانی دوم ‌هیچ قدرتی جرات این کار رو نداشت .

  • ناشناس

    انرژی هسته ای مسبب تمام این فجایع آقا ما هسته ای نمیخوایم والا نمیخوایم جوونیمون به فنا رفت یه عده شل مغز هم دنیاله روی اهداف اینا شدن

  • اینکه اون موقع گفته شدوتمام جهاننیان فهمیدند۰همچین میگه مشخص شدکه شق القمرکردند

    چنان میگن مشخص شدکه شق القمرکردند۰همان موقع گفتندخطای انسانی ۰الان هم همان راتکرارکردند۰اینهمه خانواده داغداروسلام

  • ناشناس

    عجب .چه راحت بایه کلمه ماست مالی میکنن

  • ناشناس

    چرا دقیقا موقع تهدید امریکا خطای انسانی پیش میاد، روزهای دیگه با این حجم پرواز مشکلی نیست، چرا شفاف احتمال دخالت الکترونیک رو مطرح نمیکنن، چرا پرواز ۷۵۲، ۵۲ تعداد گروگانهای آمریکا در ایران نبود؟

  • ناشناس

    ماه هرچه که باشه ازکشورمون تاجون دل دفاع مکنیم اتفاق افتاده چون اشتباهی شده بایداز کشورمون دفاع نکنیم

  • ناشناس

    عجب گزارش دقیق و کاملی…?