کد مطلب: ۴۶۴۸۴۰

رشد ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس در اولین روز هفته / شاخص ملت از شاخص دولت جلو زد

رشد ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس در اولین روز هفته / شاخص ملت از شاخص دولت جلو زد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۵۴ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۹۵۵ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۴٫۵ درصد رشد را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات بورس در اولین روز هفته شاخص کل با رشدی ۵۴ هزار واحدی (۲٫۸۸ درصد) و قرار گرفتن در پله یک میلیون و ۹۵۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد. این در حالی بود که امروز شاخص کل هم‌وزن ۴٫۵ درصد رشد کرد تا بر اساس اصطلاح رایج در فضای مجازی رشد شاخص ملت (هم‌وزن) از شاخص دولت ( شاخص کل) پیشی بگیرد.

1 1 29

امروز در بورس حدود ۲ میلیون معامله انجام شد که طی آن ۸ میلیارد و ۸۹۶ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان دادوستد شد. در روزی که معاملات اکثر نمادها در محدوده مثبت انجام شد سه نماد فملی، شستا و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. فولاد که در ابتدای بازار در نزدیکی صف خرید معامله می‌شد در دقایق پایانی وارد محدوده منفی شد. البته فولاد تنها سهمی نبود که در دقایق پایانی معاملات امروز با فشار عرضه مواجه شد.

1 2 26

در بازار امروز، سه نماد فولاد، شپنا و شستا به ترتیب با ۱۳، ۱۲ و ۹ هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و سه نماد وبصادر، وتجارت و وپارس بیشترین حجم معاملات را داشتند.

در میان گروه‌های صنعت نیز گروه فلزات اساسی، فراورده‌های نفتی و خودرویی به ترتیب با ۲۶، ۲۵ و ۱۸ هزار میلیارد ریال برترین‌ گروه‌های صنعت بودند.

222 3

اختلال در ثبت سفارش‌ها و کندی روند معاملات موضوعی بود که امروز موجب اعتراض بسیاری از معامله‎گران شده بود. به نظر می‌رسد تداوم اختلال در سامانه معاملاتی بورس در هفته‌های اخیر منجر به این شده که مدت زمان ثبت سفارش در بعضی مواقع حتی به ۱۰ دقیقه نیز برسد. این موضوع در کنار اختلال در سامانه انلاین برخی کارگزاری‌ها عملا معاملات را از حالت لحظه‌ای خارج کرده و ضرر و زیان‌ها بعضا هنگفتی به سهامداران وارد کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر اسماعیل

    مسوول کارگزاری اگاه و مسول هسته معاملاتی لطفا خجالت بکشید

  • مرشدی

    واقعا بابت مدیریت کارگزاری اگاه متاسفم
    که همین امروز بخاطر اختلال در سفارش گیری و تاخیر در ثبت شفارش باعث ضرر چهاردرصدی به من شد و 80میلیون تومن خسارت زد. زمانی که قیمت اخرین معامله صندوق 4%بیشتر از پایانی بود سفارش فروش با قیمت مناسب زدم بعد زمانی ک قیمت پایانی و آخرین یکی شدن تازه تایید کرد بعد 30دقیقه!!!!!!!!!!!

  • HD

    تجارت نیوز ادیتور
    لطفا پیغام “” خیلی تند تند مینویسی کمی آرامتر “” رو بردار
    اصلا ربطی به ارام و تند نوشتن کاربران که نداره هیچ ، صد بار هم باید دکمه رو بزنی تا قبول کنه نظرات رو .
    لطفا یک بار خودتون امتحان کنید که ببینید دو سالت تکست نوشتن و ارسال نشدن چه ضد حاله .
    تشکر

  • HD

    این موضوع ارسال به هسته و منتظر جواب از نشستن درهسته
    رو باید حتما حل کنند .
    چون ما سر ثانیه دو صفر یا حتی ۱ یا ۲ ثانیه قبل هم که بزنیم نهایتا تا مراحل کند و اعصاب خورد کن اینترنتی رو که بگذرونه باید سریع به هسته بشینه . نه اینکه چند دقیقه بعد بشینه توی صف ۹۹۹۹ .
    متاسفانه یکی دو تا نیستند مشکلات .

  • ناشناس

    با توجه به مقایسه رشد شاخصها بازار متعادل یعنی همین که می توان به رشد پایدار و معقول آن امیدوار بود

  • رضا

    مرحله اول شاخص ۲ میلیونی و بعد صعود به ۲/۸۰۰ میلونی در کوتاه مدت

  • ناشناس

    افرادی نشسته اند در هسته معاملات و در کارگزاری ها معاملات را برای مردم قفل میکنند که خودشان بهترین سفارشات را انجام وسودهای نجومی ببرند نظارت هم که وجود ندارد