کد مطلب: ۷۴۴۴۲۸

شرایط جدید گواهی کسر از حقوق بازنشستگان اعلام شد

شرایط جدید گواهی کسر از حقوق بازنشستگان اعلام شد

به گفته سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری از این به بعد گواهی کسر از حقوق بازنشستگان با تعهدات ۱۰۰درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی صادر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گواهی کسر از حقوق بازنشستگان با تعهدات ۱۰۰ درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی صادر می‌شود.
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری طی نامه‌ای خطاب به ذی‌حسابان و مدیران کل امور مالی دستگاههای اجرایی دستورالعمل صدور گواهی کسر از حقوق با تعهدات ۱۰۰ درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی پس از کسر تعهدات قانونی (خدمات درمانی پایه، بیمه تکمیلی درمان و احکام قضایی) را صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در نامه نعمت الله ترکی خطاب به ذی‌حسابان و مدیران کل امور مالی دستگاههای اجرایی آمده است: این صندوق گواهی کسر از حقوق با تعهدات ۱۰۰درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی پس از کسر تعهدات قانونی (خدمات درمانی پایه، بیمه تکمیلی درمان و احکام قضایی) صرفا در خصوص بانکها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را صادر خواهد نمود.

بر این اساس، گواهی مذکور با احتساب اقساط وام‌های تضمین شده توسط صندوق و مبالغ گواهی‌های صادره از سوی دستگاهها شامل گواهی ضمانت برای سایر موسسات، صندوق‌های داخلی دستگاهها، تعاونی‌ها، مساجد و غیره و همچنین سایر گواهی‌های صادرشده در سامانه مربوطه تا سقف ۱۰۰ درصد کل مبلغ حکم حقوقی قابل اخذ از سوی بازنشستگان محترم است.

گفتنی است پیش از این گواهی ضمانت کسر از حقوق به‌صورت الکترونیکی با احتساب ۶۰ درصد کل حقوق صادر می شد که این موضوع بازنشستگان را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کرد. بنابراین صدور گواهی کسر از حقوق برمبنای ۱۰۰ درصد حقوق فرد بازنشسته از جمله مطالبات کانون‌های بازنشستگان کشوری از سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بود که اکنون محقق شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.