کد مطلب: ۵۸۱۱۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دولت یارانه «برنج» می‌دهد / مکان و زمان توزیع، فعلا نامعلوم!

دولت یارانه «برنج» می‌دهد / مکان و زمان توزیع، فعلا نامعلوم!

در حالی که قیمت برنج ایرانی در بازار از مرز ۵۰ هزار تومان هم عبور کرده، شرکت بازرگانی دولتی از توزیع برنج ۱۸۵۰۰ تومانی خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که قیمت برنج ایرانی در بازار از مرز ۵۰ هزار تومان هم عبور کرده، شرکت بازرگانی دولتی از توزیع برنج ۱۸۵۰۰ تومانی خبر داده است.

طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران مربوط به دوره تا پایان مرداد ماه امسال قیمت هر کیلو برنج ایرانی حداقل ۳۴ هزار تومان و حداکثر ۴۶ هزار تومان بوده است. متوسط قیمت آن نیز به کیلویی ۳۸ هزار تومان رسیده که این نرخ در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد ماه سال گذشته حدود ۴۳ درصد و نسبت به تیر ماه امسال بیش از سه درصد افزایش داشته است.

با این حال در شهریور ماه امسال هم روند صعودی قیمت برنج ادامه داشته و طبق گزارش روزنامه خراسان قیمت هر کیلو برنج ایرانی از ۵۰ هزار تومان عبور کرده است.

قیمت برنج خارجی نیز توسط مرکز آمار ایران مربوط به دوره مرداد ماه امسال هر کیلو به طور متوسط ۲۵ هزار تومان اعلام شده است. این نرخ نیز در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد ماه پارسال حدود ۳۹ درصد افزایش یافته است.

در این شرایط که قیمت برنج روند صعودی عجیبی به خود گرفته شرکت بازرگانی دولتی از توزیع یارانه برای این بخش خبر داده است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده تولید برنج ۱۸درصد به دلیل خشکسالی کاهش یافته است و به همین منظور توزیع برنج دولتی با قیمت مصوب ۱۸۵۰۰ تومانی ادامه دارد.

با این حال هنوز زمان توزیع و مکان‌هایی که این برنج زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد اعلام نشده است. آیا دولت راهکار مشکلات را توزیع رانت به اسم حمایت از مردم می‌داند؟ هنوز به صورت کامل اعلام نشده که این برنج‌ها به دست چه کسانی و چگونه می‌رسد؟ آیا توزیع رانت این بار توسط برنج اتفاق می‌افتد؟

آخرین اخبار تجارت‌نیوز را از کانال تلگرام آن دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اینجا ایران است

    زندگی قسطی!!! منتظران وام و یارانه!! دولت بحرانها!! خشکسالی شدید در راه است!؟

  • ناشناس

    واقعا جای تاسف داره.
    چی بودیم چی شدیم…
    خدایا خودت کمک کن

  • , مجید

    کدام رانت قیمت جهانی برنج رو به اضافه کرایه حمل و درصدی سود می‌خواهند عرضه کنند و آن هم اگر عرضه کنند شما مطلب میزنی رانت ؟ برنج اوروگوئه هر تن ۵۵۰ دلار که با ارز نیمایی محاسبه کنید و کرایه حمل ۶۰ دلاری و هزینه‌های گمرکی و انبارداری حدود ۱۵ هزار تومان میشه این دولت صد درجه تب داشته باشه یک درجه رو هم به ملت نمیده حتی اگر تشنج کنه

  • رضت

    واقعا خاک بر سرتون با این اوضاعی که برای مردم درست کردید تا چند وقت دیگه کوپن می دهند مثل قدیم روغن، برنج و قند وشکر و…

  • ناشناس

    اگه واقعا راست میگید لازم نیست تحویل واسطه ها شود لطف کنید این یارنه رابه همه قشرصعیف واریز کنید

  • س

    خواهرم هفت ماهه همسرش فوت کرده حسابشوهمون شب فوت شوهرش بستن حتی یارانه روالان هفت ماهه بدون خرجی باسه تابچه آخه نمیگن تواین گرونی چی بخورن

  • ناشناس

    ما چه خاکی تو سرمون بریزیم نان گرانه کردن برنج گران کردن به قران از گشنگی میمیریم من ی شوهر معلول نابینا نان خالیم دیگ نمیتونم بخرم با ستا بچه چکار کنم این چه زندگی

  • ناشناس

    این جمعه بیاید شاید…اکسیژن گرون وبعد یارانه ای نشه تواین مملکت صلوات..

  • ناشناس

    اینم از دلخوشیمون به اقای ریسی واقعا نمیتونن کنترل کنن خدایا گناه ما چیه هفته ای بیست درصد تورم وجود داره

  • ناشناس

    روغن هم بدن که خیلی گرونه