کد مطلب: ۵۴۷۵۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مرحله سوم وام کرونا پرداخت می‌شود؟ / برداشت ۴۲۶ هزار تومان قسط وام کرونا از یارانه

مرحله سوم وام کرونا پرداخت می‌شود؟ / برداشت ۴۲۶ هزار تومان قسط وام کرونا از یارانه

پول بعدی که به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است که در آخر هفته آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روز پنجشنبه هفته آینده یعنی ۲۰ خرداد بیست و چهارمین مرجله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفر واریز می‌شود.

مبلغ این یارانه از ابتدا ثبات بوده یعنی همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است.

از یارانه بیشتر خانوارها در این ماه ۳۵ هزار تومان کسر می‌شود، چرا که در بهار پارسال ۲۱ میلیون خانوار مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند.

اقساط این وام از تیر پارسال شروع شد و در خرداد ۱۲ ماهه می‌شود، یعنی از تیر پارسال تا کنون این ۲۱ میلیون خانوار ۴۲۶ هزار تومان قسط وام کرونا پرداخت کرده‌اند.

مرحله دوم این وام نیز در پاییز پارسال پرداخت شد. در آن زمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود هفت میلیون خانوار را مشمول این وام دانست و به همین تعداد وام پرداخت کرد.

اقساط مرحله دوم وام کرونا از یارانه معیشتی افراد کسر می‌شود و تا کنون شش قسط آن پرداخت شده است، یعنی ۲۱۰ هزار تومان برای هر خانوار.

دو مرحله اول وام کرونا به پشتوانه یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین پرداخت شد، آیا مرحله سوم این وام پرداخت می‌شود؟

کرونا فشار افتصادی روی خانوارها را بیشتر کرد و دولت برای کمک به معیشت خانوارها پرداخت وام کرونا را دستور کار قرار داد. دو مرحله آن را پارسال پرداخت کرد.

از آنجایی که واکسیناسیون کرونا شروع شده و حدود چهار میلیون نفر دوز اول واکسن کرونا را زده‌اند و در بودجه نیز مشخصا به پرداخت یارانه و وام اشاره نشده است پرداخت مرحله سوم احتمالا ضعیف به نظر می‌رسد؛ اگر چه که این اگر دولت بخواهد می‌تواند این وام را بپردازد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یکسال هم گزشته هنوز وام مرحله اول کرونا برای یارانه بگیران را به ما ندادن و آذر ماه اعلان کردن تو چند روز واریز میشود ولی تا الان هنوز واریز نکردن تکلیف ما چیه؟
    کد ملی
    شماره

  • ناشناس

    وام توتون خوشه یه میلیون چیه.اگه مردن بیان ۱۰میلیون بدن

  • ناشناس

    سلام من دو مرحله وام یک میلیونی دریافت کردم ممنونم اما واقعا به مرحله سوم هم نیازمندم رسیدگی کنید ممنون وسپاسگذارم

  • حمید ریحانی

    ده سال بیشتر است بیکار هستم وام امیلیونی دوم و کمک معیشتی را به من ندادند واقعا به این وام سوم احتیاج دارم اگر کسی میداند و یا میتواند کمک کند به کجا بگویم

  • کمک کمک

    خدایا بدادم برس ای خدا

    • بهلولی

      میخای خدا رو بفرستیم به جات کار کنه.مرد حسابی مگه مرد نیستی برو کار کن .ضابعات کیلویی ده تومنه .خودم راننده کمپپرسی هستم جلو م اهن نایلون در بیاد جمع میکنم .کار کردن عیب نیست.هنر میخاد.خجالت بکش لااقل از بچه هات.

  • ناشناس

    روش سبت نام وام یک میلیونی کرونا

    • ناشناس

      باسلام وخسته نباشیدایا وام جدید دراه هست یا یارانه من چندسال از همسرم جدا شد وضعیت مالی صفر اه مسکن نه درامد از شما خواهشمند مارا یاری فرمایید

  • ناشناس

    من وشوهرم چند ساله بیکاریم .به سختی زندگیمون میگزره مستجر هم هستیم.دنبال وام اشتغال هستیم .که شرایطش سخت نباشه.

  • مهران رسولی

    احتیاج به کمک احتیاج دارم یا وام ممنونم اگه میتونید

  • ناشناس

    واقعن ما نیاز به پول کرونا داریم من و شوهرم کرونا گرفتیم شوهرم بیکار شده خرجی نداریم

  • فریبا آقاجانی

    سلام من وشوهرم کرونا گرفیم واقعن وام کرونا نیاز داریم برای خرج واقعن مندیم شوهر بیکار هست بخاطره کرونا هنوز خوب نشده خواهشن به ما کمک کنید