کد مطلب: ۶۶۶۵۷۰

یارانه تیرماه نقدی است یا کالابرگ؟

یارانه تیرماه نقدی است یا کالابرگ؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت برای پرداخت یارانه کالایی منتظر گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت برای پرداخت یارانه کالایی منتظر گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به سوالات زیر در جمع خبرنگاران پاسخ داد.

تصمیم جدیدی در حوزه یارانه‌ها و کالابرگ اتخاذ شده است؟

خاندوزی: تا زمانی که گزارش نهایی دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود، دولت تصمیم جدیدی در مورد یارانه‌ها اتخاذ نمی‌کند. امیدواریم گزارش دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ در تیر به دولت ارسال شود تا ستاد اقتصادی تصمیم بگیرد که برای ماه‌های بعد، به چه شکلی عمل کند.

مشکل مالیات اصناف چگونه رفع می‌شود؟

خاندوزی: هیچ پایه جدید مالیاتی در کشور وضع نشده و اخذ هم نشده؛ مسئله این بوده که قبلا مالیات ستانی بر اساس رابطه بین ممیز و مودی بوده و اکنون برای این که از نگاه‌های سلیقه‌ای ممیزین و مفاسد جلوگیری شود، بناست به سمت سامانه محوری حرکت کنیم.

اخذ مالیات بر اساس اطلاعات و سامانه‌های رسمی کشور صورت می‌گیرد. البته در گام‌های اول هستیم و ممکن است در این زمینه، نقصان وجود داشته باشد که قرار است، بین اتاق اصناف و سازمان مالیاتی جلسات مشترک برگزار شود.

گمرک به سامانه جامع تجارت وصل شد؟

خاندوزی: سوءتفاهم درباره پیمانکار سامانه جامع تجارت مرتفع و قرارداد نهایی ارسال شده تا از طریق دانشگاه تهران نیز به امضا برسد و شروع به کار کند.

دانشگاه تهران مسئولیت پیمانکاری سامانه گمرک را بر عهده دارد که قرارداد جدید در این حوزه تنظیم شده و به محض امضای آن از سوی دانشگاه تهران، گمرک نیز به سامانه جامع تجارت متصل می‌شود.

نتیجه آخرین جلسه هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار چه شد؟

خاندوزی: در این جلسه دو دستور مهم وجود داشت؛ یک دستور به ۲۱ مجوز شهرداری تهران که برای کسب و کار‌های مختلف صادر می‌کرد بر می‌گشت. شهرداری تهران برای اولین بار فهرست کاملا روشنی از شرایط و ضوابط، مدارک مورد نیاز، زمان بندی صدور مجوز و هزینه‌های آن را در این هیئت به تصویب رساند.

وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم مجوز‌های جدیدی مطرح کردند که، چون نیاز به بحث بیشتری داشت، به جلسه بعدی هیئت مقررات زدایی موکول شد.

گزارش عملکرد شروع به کار درگاه ملی مجوز‌ها هم نشان می‌دهد، بیش از ۱۴ هزار نفر از فعالان اقتصادی و کارآفرینان طی دو ماه و نیم اخیر، مجوز خود را از طریق این درگاه اخذ و فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده اند.

تعداد کل درخواست‌های صدور مجوز در این سامانه طی این مدت، ۵۳ هزار بوده است و مابقی، به علت نقصان مدارک هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

نزدیک ۵۰ درصد درخواست‌های مجوز، در حوزه مشاغل خرد و کوچک و خانگی است و تقریبا نیمی از مجوز‌های صادره هم، به همین حوزه بر می‌گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من دارای دوفرزندومستجر وسرپرست خانوارهستم یارانه بیشتر به دردم میخوره لطفا درک کنید

  • ناشناس

    با حذف یارانه نقدی تکلیف حاملهای انرژی چی میشه نکنه برای اونم قراره کالابرگ بدن؟!!!!!!!!!

  • ناشناس

    منم ۳فرزند دارم مستاجرم لطفا نقدی بدین حداقل ی مقدار اجاره رو میتونم بدم

  • ناشناس

    سلام خواهشن یارانه رو نقدی بزارین بیشتر به دردمون میخوره تاکالابرگ

  • ناشناس

    لطفا یارانه نقدی بدید یارانه نقدی بیش تر مشکل ما روحل می کنه

  • ناشناس

    سلام آقا جان ریسی من پنج بچه دارم و سرپرست خانوارم یارانه نقدی بهتر از کالا برگ هست چون حدقل میتوانم کفش کیف کتاب ولباس بچه هام بخرم لطفان درک کنی من ۶بار جرایی شدم گرفتارم خواهش میکنم نقدی بهتره

  • ناشناس

    باسلام من مستاجر وسه فرزند یارانه نقدی واجب تره برای امثال ما …

  • ناشناس

    لطفا نقدی بدین

  • ناشناس

    کالابرگ به چه درد ما می خوره پول بدین که به ی زخمی بزنیم من سه تا بچه دارم باشوهر مریض تو خرج دوا درمانش موندم بااین هزینه های سنگین اجاره خانه وقسط هم دارم خواهشن یارنه نقدی بدین ملت گرفتارن

  • کریمی

    خواهشاً کلا برگ ندهید یارانه بدهید الامان