کد مطلب: ۱۸۸۸۶۹

غلامی در جمع خبرنگاران:

۲۰ دانشجو بازداشت هستند

۲۰ دانشجو بازداشت هستند

وزیر علوم گفت: در حال حاضر تنها ۱۵ تا ۲۰ دانشجوی دستگیر شده در اغتشاشات اخیر بازداشت هستند که تا فردا آزاد خواهند شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دانشجویان بازداشت شده در اغتشاشات اخیر کشور گفت: در مجموع تعداد کمی دانشجو در این اغتشاشات دستگیر شدند ضمن اینکه بسیاری از آنها آزاد شدند و با صحبت‌هایی که با وزیر اطلاعات و وزیر کشور داشتیم و نیز با دستور رئیس‌جمهور، امروز و فردا باقی مانده دانشجویان نیز آزاد می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، منصور غلامی با اشاره به اینکه جمع کل بازداشتی‌ها در سراسر کشور ۱۳۰ نفر بوده که تا این لحظه تنها ۱۵ تا ۲۰ نفر هنوز بازداشت هستند و باقی آنها آزاد شده‌اند، گفت: وزیر اطلاعات امروز قول داد که بازداشتی‌ها تا امتحانات آزاد شده و بتوانند در امتحانات پایان ترم شرکت کنند.

وزیر علوم درباره اینکه آیا این دانشجویان ستاره‌دار می‌شوند یا نه، گفت: ما اصلا دانشجوی ستاره‌دار نداریم، این برای زمانی بود که دانشجویان تحت نظر بودند اما کلا این مسئله برداشته شده است.

غلامی در باره اینکه آیا پرونده‌ای برای این دانشجویان تشکیل شده و جزء سوابق آنها به شمار خواهد رفت، گفت: اگر کسی جرمی داشته باشد و مدارک آن موجود باشد، پرونده ساخته می‌شود اما صرف این بازداشت برای کسی پرونده ساخته نخواهد شد.

وی گفت: اگر دانشجویی وثیقه نداشته باشد با ضمانت یک نفر می‌تواند آزاد شود ما هم با دادستانی صحبت کرده‌ایم تا در این زمینه نهایت همراهی و کمک‌رسانی را داشته باشند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.