کد مطلب: ۲۴۶۷۳۶

۴۰ درصد بذرهای کشور داخلی است

۴۰ درصد بذرهای کشور داخلی است

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در زمینه دانه‌های روغنی بذرهای خوبی داریم البته تکنولوژی بذر هیبرید را از خارج وارد کرده‌ایم.

اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در خصوص میزان مرغوبیت بذور تولیدی این سازمان نسبت به نمونه‌های وارداتی اظهار کرد: در بذرهایی مانند گندم کاملا خودکفا هستیم و بذور خارجی با ما قابل رقابت نیستند. در زمینه ذرت، پنبه و برنج بذرهای داخلی بسیار خوب هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در برخی بذور مانند حبوبات البته برخی اقلام آن به تازگی وارد شده‌اند و هنوز آزمایش خود را پس نداده‌اند. در زمینه دانه‌های روغنی هم بذرهای خوبی داریم البته تکنولوژی بذر هیبرید را از خارج وارد کرده‌ایم. در خصوص بذر چغندر قند هم بذور خوبی داریم که با خارج قابل رقابت است.

زند در رابطه با بذر مصرفی کشور خاطرنشان کرد: حدود 40 درصد از بذور مصرفی کشور داخلی است. اما در زمینه بذور سبزی و صیفی از آنجایی که بخش خصوصی در دنیا بر روی این بذور کار می‌کند ما در بخش دولتی ورودی بر آن نداشتیم.

وی گفت: تولید بذور سبزی و صیفی در کشور کمتر است البته برخی شرکت‌های دانش‌بنیان ما در این خصوص هم ورود پیدا کردند و بذر گوجه فرنگی را تولید کردند.

زند ادامه داد: در زمینه‌های زراعی عمده بذرهای ما از کیفیت خوبی برخوردار هستند و در غلات جزو کشورهای پیشرو هستیم.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.