کد مطلب: ۱۲۷۸۵۵

۵۰ درصد تخفیف در تعرفه حمل بار کریدور شمال- جنوب

۵۰ درصد تخفیف  در تعرفه حمل بار کریدور شمال- جنوب

رئیس کمیته ترانزیت راه‌آهن گفت: در جلسه ۳ جانبه‌ای که با حضور مسئولان راه‌آهن ایران، آذربایجان و روسیه در مسکو برگزار شد، زمانبندی سیر قطارها در هر یک از کشورها مشخص و تعرفه‌های مسیر بندر‌عباس به مسکو از مسیر آذربایجان، برای سال ۲۰۱۷ میلادی با تخفیف ۵۰ درصدی تعیین شد. ‌حسین عاشوری اظهار داشت: در

رئیس کمیته ترانزیت راه‌آهن گفت: در جلسه ۳ جانبه‌ای که با حضور مسئولان راه‌آهن ایران، آذربایجان و روسیه در مسکو برگزار شد، زمانبندی سیر قطارها در هر یک از کشورها مشخص و تعرفه‌های مسیر بندر‌عباس به مسکو از مسیر آذربایجان، برای سال ۲۰۱۷ میلادی با تخفیف ۵۰ درصدی تعیین شد.
‌حسین عاشوری اظهار داشت: در دیدار اخیر با «ادوینس برزینس»‌ رئیس راه‌آهن لتونی‌‌، بر راه‌اندازی قطار باری از بندر ریگا (پایتخت کشور لتونی) به بندر عباس برای جابه‌جایی بار در کریدور شمال - جنوب توافق شد.

وی توضیح داد: در این جلسه راه‌آهن لتونی جهت ایجاد و گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌های ریلی با راه‌آهن ایران بر اهمیت و تمایل استفاده لتونی از پتانسیل بالقوه کریدور شمال - جنوب تاکید کرد‌.

وی افزود: پیرو استقبال از تمایل راه‌آهن لتونی جهت گسترش همکاری‌های ریلی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته راه‌آهن ایران‌ جهت فعال کردن کریدور شمال - جنوب با همکاری راه‌آهن‌های روسیه و آذربایجان ارائه شد.

عاشوری بیان کرد:‌ در جلسه 3 جانبه‌ای که با حضور مسئولان راه‌آهن ایران، آذربایجان و روسیه در مسکو برگزار شد، زمانبندی سیر قطارها در هر یک از کشورها مشخص و تعرفه‌های مسیر بندر عباس به مسکو از مسیر آذربایجان برای سال 2017 با تخفیف 50 درصدی تعیین شد.

عضو هیات مدیره راه‌آهن با استقبال از پیوستن لتونی به کریدور مذکور گفت: در این جلسه مقرر شد تا پیش‌نویس یادداشت تفاهم چهار جانبه ایران، آذربایجان، روسیه و لتونی در خصوص حمل و نقل ترکیبی از بندر عباس به ریگا و بالعکس توسط راه‌آهن ایران تهیه شود.

وی ادامه داد: این پیش‌نویس ‌در جلسه چهارجانبه‌ا‌ی با حضور روسای راه‌آهن‌های روسیه، ایران، آذربایجان و لتونی در اواخر اردیبهشت ماه 1396 در مسکو مورد مذاکره قرار گرفته و نهایی خواهد شد.

به گزارش فارس،رئیس کمیته ترانزیت راه‌آهن افزود: همچنین طرفین از راه‌اندازی قطار آزمایشی بندرعباس - ریگا در آینده نزدیک استقبال کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.