کد مطلب: ۶۰۱۵۴۲

نجات ۱۲ نفر از آتش سوزی خیابان میرداماد

نجات ۱۲ نفر از آتش سوزی خیابان میرداماد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از وقوع آتش‌سوزی یک منزل مسکونی واقع در خیابان میرداماد خبر داد و گفت: در این حادثه ۲ نفر مصدوم شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: ساعت ۴:۵۶ دقیقه بامداد امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان میرداماد به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

او افزود: بلافاصله ۳ ایستگاه به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی اظهار کرد: محل آتش‌سوزی یک ساختمان پنج طبقه تک‌واحدی بود که در هر طبقه یک واحد بیش از ۲۰۰ متر وجود داشت که در طبقه چهارم آتش‌سوزی رخ داده بود. بخش اعظم این منزل دچار آتش‌سوزی شده بود و اطلاعات اولیه حاکی از این بود که در آن ساعت تعدادی از افراد در داخل ساختمان و همان واحد محبوس هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی وارد ساختمان شدند و با تجهیزات حفاظتی کامل همزمان با خاموش کردن آتش گروه‌های نجات نیز مشغول دستیابی به نفرات محبوس شدند که این افراد را از این وضعیت خارج کنند.

او گفت: در حین عملیات یک خانوم و یک آقای میانسال که داخل همان واحد آتش‌سوزی شده گرفتار شده بودند، آن‌ها به سرعت از ساختمان خارج شدند اما خانوم دچار دودگرفتگی و کمی مصدومیت شده بود و آقا نیز به همین ترتیب مصدومیت‌هایی را متحمل شده بود.

ملکی افزود: بلافاصله افراد تحویل عوامل اورژانس شدند. دو نفر دیگر نیز که در همین منزل بودند وضعیت بهتری داشتند، کل ساختمان دچار دودگرفتگی شده بود و در نهایت ۱۲ نفر متشکل از هفت نفر آقا و پنج نفر خانم به سلامت از این ساختمان خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی بیان کرد: افرادی که در طبقات پایین‌تر این ساختمان ساکن بودند پس از وقوع آتش‌سوزی به راحتی از این ساختمان خارج شدند و افرادی که در طبقات بالاتر بودند با راهنمایی آتش‌نشانان به سطح پشت بام رفتند و در محل امنی بودند و پس از تخلیه نفرات داخل ساختمان و خاموش کردن آتش‌سوزی این نفرات هم به محل امن منتقل شدند.

وی گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و آتش با تدابیر آتش‌نشانان بلافاصله خاموش شد و از سرایت به طبقات بالاتر جلوگیری شد.

منبع: مهر

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.