کد مطلب: ۷۲۴۴۴۰

تهران جزو ۱۰ شهر بحران‌زای کشور است/ زلزله تهران تاریخی می‌شود

تهران جزو 10 شهر بحران‌زای کشور است/ زلزله تهران تاریخی می‌شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: تهران جزو 10 شهر بحران‌زای کشور است. اگر زلزله‌ای در تهران با درجات بالا رخ دهد معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد. گفته شده شاید در تاریخ این اتفاق بی‌نظیر باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس شورای شهر تهران امروز در آیین بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: شهر امن آنقدر مهم است که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است. بی‌تردید شهر ایمن و پایدار بسیار مهم است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به نقل از ایسنا، مهدی چمران افزود: تهران جزو 10 شهری است در کشور که مخاطرات طبیعی زیادی دارد؛ البته مخاطرات غیرطبیعی مثل جنگ تحمیلی را هم داشتیم ولی زلزله و سیل و سایر مسائل خطرآفرین هم در تهران داریم و به این ترتیب تهران جزو 10 شهر بحران‌زای کشور است.

چمران ادامه داد: در تهران مخاطرات دیگری همچون ناپایداری ساختمان‌ها را نیز داریم که این موضوع به خود شهروندان بستگی دارد و معضلی است که باید توسط خود مردم حل شود. برای ایمن‌سازی شهر تهران باید تلاش زیادی صورت گیرد و تاکنون اقدامات قابل تقدیری انجام شده، اما کافی نیست. اگر زلزله‌ای در تهران با درجات بالا رخ دهد معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد. گفته شده شاید در تاریخ این اتفاق بی‌نظیر باشد شهری با این جمعیت و تراکم به‌دلیل ترافیک پیچیده در شرایط عادی نیز تردد در آن با مشکل مواجه است و در بحرانی مانند زلزله معلوم نیست حتی سیستم‌های مخابراتی، کار خود را به درستی انجام دهند لذا در سازمان مدیریت بحران سیستم مخابراتی برای بحران در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در مساجد نیز پایگاه‌هایی در حال شکل‌گیری است که این امر ضرورت ویژه‌ای دارد تا از این طریق مردم خودشان بتوانند به خودشان کمک کنند. در سال‌های گذشته مانورهایی داشتیم که امروز نیز درخواست می‌کنیم این مانورها برای اعضای ستادها و استان‌های معین بار دیگر برگزار شود. در مواقع خطر شاید خود تهران نتواند به خودش کمک کند و باید از استان‌های معین برای کمک بیایند. بی‌تردید انسان‌هایی عاقل پیشگیری و پیش‌بینی می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص ساختمان‌های ناایمن نیز اظهار کرد: ساختمان‌های پایدار و نظارت بر آنها وظیفه نظام مهندسی است؛ لذا ساختمان‌هایی که می‌خواهند ساخته شوند باید مورد نظارت قرار گیرند تا پایدار ساخته شود. متاسفانه در تهران قبلا شاهد بودیم که ساختمان در حال ساخت فرو ریخته که باید در این حوزه دقت‌نظر ویژه‌ای داشته باشیم. همچنین باید برای سیل، زلزله و فرونشست در تهران اقدامات پایدار و موثری انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.