کد مطلب: ۴۶۶۳۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از دارا دوم / دومین عرضه ETF دولتی چه زمانی است؟

آخرین اخبار از دارا دوم / دومین عرضه ETF دولتی چه زمانی است؟

قرار است دومین ETF دولتی که متشکل از شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران است، تا آخر ماه جاری عرضه ‌شود. احتمالا در سه هفته باقی مانده مرداد ماه سهامداران شاهد پذیره‌نویسی دارا دوم باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته ابوالقاسم شمسی جامخانه، معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: ۱۳ بنگاه در قالب ETF واگذار می‌شوند.

وی درباره دیگر برنامه‌های واگذاری نیز گفته است: هفت شرکت نیز از قبل پذیرش داشتند و به مرور یا تدریجی و یا بلوکی عرضه می‌شوند. همچنین ۶۶ بنگاه که قابلیت پذیرش در بازار سرمایه را ندارند پس از قیمت‌گذاری توسط کارشناسان رسمی دادگستری و تصویب هیات واگذاری از طریق بازار سوم فرابورس عرضه می شوند و مابقی که شامل ۶۷ بنگاه می‌شود، پس از اصلاح ساختار و ادغام تعیین تکلیف و واگذار خواهند شد.

این مقام مسئول در حالی از واگذاری 13 بنگاه در قالب ETF خبر داده که پیش از این مقامات مسئول دیگر نیز درباره صندوق دارا دوم توضیحاتی را داده بودند.

پیش از این ایسنا گزارش داده بود: طبق وعده مسئولان قرار است دو صندوق دیگر که یکی شامل صنایع فلزی و خودرو و دیگری شامل چهار شرکت پالایشی می‌شود نیز عرضه شود. البته به نظر می‌رسد قرعه فال برای دارا دوم به نام پالایشی‌ها شده و چهار شرکت پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران در این صندوق جای می‌گیرند.

آن‌طور که علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در سایت این سازمان اعلام کرده است، صندوق دوم نیز که متشکل از سهام دولت در شرکت‌های پالایشی است قرار است مرداد ماه تشکیل و در بورس عرضه شود.

در مورد جزییات بیشتر نیز ابوالقاسم شمسی جامخانه، معاون سازمان خصوصی سازی، با اشاره به عرضه سهام دولت در قالب ETF، اظهار کرده است: ETF پالایشی کارها درحال انجام است. در این راستا تصمیم اولیه دولت چهار پالایشگاه تبریز، اصفهان، تهران و بندرعباس بود. درحال حاضر طبق مصوبه هیات واگذاری، دو تا از پالایشگاه‌ها بلوکی عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: پالایشگاه تبریز که آگهی شد و پالایشگاه بندر عباس هم به زودی آگهی می‌شود؛ بنابراین باقی مانده سهام دولت در پالایشگاه‌های نفت تهران و اصفهان، در قالب ETF پالایشی عرضه خواهد شد.

اما در مورد رقم دارا دوم، عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفته است: واحدهای دومین صندوق دولتی هم اواخر تیر یا اوایل مرداد پذیره‌نویسی می‌شود و سقف خرید در این صندوق‌ها ۵ میلیون تومان خواهد بود.

آخرین اخبار درباره دارا دوم را می‌توانید در صفحه دارا دوم تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من دارا یکم از آپ خریدم ولی الان هر چی تغییر کارگزار ناظر میزنم تو پرتفوی نمیاد کسی می‌تونه راهنمایی کنه.ممنونم

    • ناشناس

      زیاد درخواست نزنید یک سری بزنی بسته چون شما هر سری درخواست تغیر نازر رو می‌زنید قبلیو دیگه پیگیری نمیکنن یک سری بزن بعد 72ساعت میاد

    • ناشناس

      میاد چهار روز طول میکشه

    • ناشناس

      باید برین شرکت کارگزاری که عضو هستین فرم مخصوص پر کنید تا بعد از یک روز کاری وارد پرتفوی شما شود .همراه داشتن کارت ملی الزامی است

    • ناشناس

      احراز هویت سجام نشدید، میتوانید حضوری یا غیر حضوری احراز هویت انجام دهید، بعد از چند روز سهام دارا یکم را در پرتفوی مشاهده میکنید. احراز هویت سجام با احراز هویت کارگزاری و همچنین با ثبت نام در سجام فرق دارد.

    • ناشناس

      میاد طول میکشه

  • Pariya

    سلام کسانی ک دارایکم رو خریدن میتونن دارادوم هم تاسقف 5میلیون بخرن؟

  • ناشناس

    منظور از فروش به صورت بلوکی چیه

  • ناشناس

    ببخشید یه سوال مگه این شرکتها یه معادن یاپالایشگاها قبلا سهامشون عرضه نشدن الان دولت یه بار دیگه داره اینارومیفروشه به ملت بدبخت وساده لوایران

    • ناشناس

      آقای مهندس عزیز، دولت دفعه اول نصف سهام رو عرضه کرد الان هم میخواد سهام های خودشو که سهامداران عمده است را کمی دیگرش را در قالب صندوق ETF عرضه کنه. لطفا قبل از توهین به ملت ایران کمی مطالعه کن

  • ناشناس

    دارا دوم چرا 9مرداد عرضه نشد

    • Karimm

      دوم شهریور عرضه میشه

  • کنگ سفلی

    سلام، پذیره نویسی بشه ،همون موقع باید پول بدیم یا چند روز بعدش?

    • ناشناس

      تا دو هفته وقت میدن

    • ناشناس

      همون روزی که پذیره نویسی میکنید…تا نوزدهم فرصت خرید هست

  • مجتبی

    من کارگذاری مفید هستم چطور میتونم این سهام صندوق دارا دوم رو بیارم پرتفوی،حتما باید حضوری برم کارگذاری؟

  • ناشناس

    کاشکی قیمت سقف خریدش همون 2میلیون باشه مثل دارا یکم که سقف خریدش 2میلیون عرضه شد ….. خیلی ها چشم و امیدشون برای بهتر شدن وضعیت معیشتی خانواده شون برای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس همین صندوق های سرمایه گذاری etf هست که از ریسک کمتری و سود خوبی برخوردار هستند در دراز مدت..حداقل نگهداری تا یک سال می باشد….
    نیت مان خیر باشه… به هم دیگه کمک کنیم… فکر اقشار کم درآمد باشیم…
    یا علی….

  • ناشناس

    کاشکی قیمت سقف خریدش همون 2میلیون باشه مثل دارا یکم که سقف خریدش 2میلیون عرضه شد خیلی ها چشم و امیدشون برای بهتر شدن وضعیت معیشتی خانواده شون برای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس همین صندوق های سرمایه گذاریETF که از ریسک کمتری و سود خوبی در دراز مدت داره یا حداقل یک سال نگهداری کنند.. نیت مان خیر باشه و به هم دیگه کمک کنیم….
    یا علی.

  • ناشناس

    چه فرقی داره ۲ میلون و ۵میلون