کد مطلب: ۳۸۵۸۹۸

آخرین اخبار از فروش نفت ایران

صادرات نفت ایران به آسیا به کمترین سطح ۵ سال گذشته رسید

صادرات نفت ایران به آسیا به کمترین سطح 5 سال گذشته رسید

داده‌های جمع‌آوری‌شده از سوی رویترز نشان می‌دهد، خرید بزرگ‌ترین مشتریان آسیایی نفت ایران در ماه می (اردیبهشت-خرداد) به کمترین سطح از سال 2014 تاکنون رسیده است.

داده‌های جمع‌آوری‌شده از سوی رویترز نشان می‌دهد، خرید بزرگ‌ترین مشتریان آسیایی نفت ایران در ماه می (اردیبهشت-خرداد) به کمترین سطح از سال 2014 تاکنون رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، دو خریدار بزرگ نفت ایران یعنی چین و هند پس از پایان مهلت 2 می (پایان معافیت‌های آمریکا) واردات نفت از این کشور را به طور قابل توجهی کاهش داده‌اند. دو کشور کره جنوبی و ژاپن نیز خرید نفت از ایران را به طور کامل قطع کرده‌اند.

در مجموع، چهار کشور آسیایی در ماه می تنها 386 هزار و 21 بشکه در روز از ایران خریداری کرده‌اند که در مقایسه با ماه می سال گذشته 78.5 درصد کاهش یافته است. در ماه می 2018 این کشورهای آسیایی در مجموع یک میلیون و 779 هزار و 90 بشکه نفت از ایران وارد کردند.

چین در ماه می روزانه 254 هزار و 21 بشکه و هند 132 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده‌ و واردات نفت این دو کشور به ترتیب 63.1 درصد و 81.3 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

در ماه آپریل (فروردین-اردیبهشت) و پیش از پایان معافیت‌ها، واردات نفت آسیا از ایران به بالاترین سطح 9 ماه رسیده بود.

به عنوان مثال، کشور چین در ماه آپریل روزانه 800 هزار بشکه نفت خریداری کرد که بالاترین سطح واردات از آپریل سال 2018 محسوب می‌شود.

کشور کره جنوبی نیز در همین ماه 353 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد که این رقم رشدی 17 درصدی در مقایسه با یک ماه قبل از آن (ماه مارس) نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد مشتریان آسیایی ایران یک ماه قبل از پایان معافیت‎ها بیشترین میزان نفت را از این کشور خریداری کرده‌اند.

برخلاف دو کشور ژاپن و کره جنوبی، چین خرید نفت از ایران را به طور کامل متوقف نکرده است.

تحلیل‌های tankertrackers.com نشان می‌دهد، ایران اولین محموله نفتی پس از پایان معافیت‌ها را به کشور چین ارسال کرده است. این محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام در روز 28 می (هفتم خردادماه) ایران را ترک کرده و در تاریخ 20 ژوئن (30 خردادماه) به پالایشگاه jinxi در چین تحویل داده شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.