کد مطلب: ۴۱۰۰۵۶

تجارت‌نیوز از وضعیت امروز اقتصاد ایران گزارش می‌دهد:

دومین صعود دسته جمعی بازارها / آخرین اخبار از مسکن ملی / خودروسازانی که تعطیل شدند

دومین صعود دسته جمعی بازارها / آخرین اخبار از مسکن ملی / خودروسازانی که تعطیل شدند

امروز هم مثل روز گذشته همه بازارها روندی صعودی داشتند. همزمان با افزایش قیمت طلا و دلار امروز بازار سهام هم یک روند مثبت را پشت سر گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۵ با 0.5 درصد افزایش، 11 هزار و 454 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه تا ساعت ۱۶ بدون هیچ تغییری به 406 هزار و 300 تومان رسید.

قیمت طلا مثقال 18 عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه تا ساعت ۱۶ با دو هزار تومان افزایش به یک میلیون و 760 هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه تا ساعت ۱۶ با 12 هزار تومان افزایش به سه میلیون و 999 هزار تومان رسید.

اما امروز بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

بازار سهام در روز سه‌شنبه توانست رشد قابل قبولی را نسبت به روزهای پیش تجربه کند؛ بورس در روز جاری تا بیش از سه هزار واحد افزایش یافت، اما روند نسبی عرضه‌ها، روند صعودی را متوقف و چندین پله کاهش داد.

21 آبان

بازار سهام امروز یک روند صعودی داشت.

اما آخرین اخبار از مسکن ملی امروز حاکی از این است که ظرفیت ثبت نام در برخی از شهرها به اتمام رسیده است.

در جدیدترین اطلاعیه از مسکن ملی میزان تسهیلات برای بافت‌های فرسوده به ترتیب در کلان‌شهر‌ها و هر واحد مسکن تولید شده مبلغ ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها مبلغ ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیر عامل بانک مسکن با تشریح جزئیات اقدامات بانک مسکن در طرح اقدام ملی عنوان کرده که ارایه تسهیلات برای طرح اقدام مسکن ملی، اولویت بانک مسکن با افرادی است که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم این بانک ثبت‌نام کرده‌اند و مهلت دریافت تسهیلات آنها فرا رسیده است.

حداقل مبلغ سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز مسکن یکم در شهر تهران ۱۳٫۵ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۶٫۷ میلیون تومان برای استفاده از سقف‌های تسهیلاتی ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان طی مدت سه سال است.

همچنین مدیر عامل این بانک گفت: کسانی که متقاضی دریافت تسهیلات از بانک مسکن و مشارکت در طرح اقدام ملی هستند در صورتی که در گذشته در بانک حساب افتتاح نکرده باشند باید رقمی معادل ۱۸ درصد سود پرداخت کنند اما متقاضیان واجد شرایط حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم چنانچه در بافت فرسوده بخواهند از تسهیلات بانک استفاده کرده و در طرح اقدام ملی مسکن صاحب‌خانه شوند، می‌توانند با نرخ سود شش درصد و در سایر بافت‌ها با نرخ سود هشت درصد، اصل و سود تسهیلات را در مدت حداکثر ۱۲ سال پرداخت کنند.

همچنین جدیدترین آمار تولید خودرو در کشور نشان می‌دهد شرکت‌های بخش خصوصی با افتی بزرگ در تیراژ مواجه و ۷۰ درصد آنها (از حیث تعداد) نیز عملا تعطیل شده‌اند. بنابر آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت که به هفت ماه امسال مربوط می‌شود، کل تیراژ محصولات سواری در بخش خصوصی صنعت خودرو کشور تا پایان مهر، تنها ۱۴ هزار و ۹۸۲ دستگاه بوده است.

این در حالی است که خصوصی‌ها در هفت ماه سال گذشته بیش از ۷۰ هزار دستگاه تولید داشتند و بنابراین امسال و تا پایان مهر، متحمل افتی ۸۰ درصدی شده‌اند. در آمار وزارت صمت، نام ۱۰ شرکت به‌عنوان خودروسازان خصوصی منتشر شده که در این بین، هفت شرکت هیچ تولیدی در مهر امسال نداشته‌اند. با این حساب، عملا ۷۰ درصد خودروسازی خصوصی کشور تعطیل شده و سه شرکت دیگر نیز با تیراژی بسیار اندک فعال باقی مانده‌اند.

ملی 1 1

جزئیات مسکن ملی را در اینفوگرافیک تجارت‌نیوز می‌توان مشاهده کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.