کد مطلب: ۷۰۸۳۳۱

اظهارنظر سخنگوی کاخ سفید درباره برجام/ آمریکا به میز مذاکرات برمی‌گردد؟

اظهارنظر سخنگوی کاخ سفید درباره برجام/ آمریکا به میز مذاکرات برمی‌گردد؟

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد: در مورد ایران نگرانی‌هایی داریم اما برجام بهترین راه برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد برجام (توافق هسته‌ای) بهترین راه در قبال موضوع هسته‌ای ایران است.

به نقل از ایرنا، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران ادعا کرد: در مورد ایران نگرانی‌هایی داریم اما برجام بهترین راه برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران است.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد ایالات متحده تا زمانی که ادامه مذاکرات احیای برجام در راستای امنیت ملی‌اش باشد، به این مذاکرات ادامه خواهد داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام، گفت: فکر می‌کنم اقداماتی که برای لغو تحریم‌ها از مسیر مذاکرات و تبادل پیام در حال انجام است، در مجموع در مسیر درست خودش قرار دارد.

وی افزود: ما در آخرین تحولات تلاش کردیم تا از فرصت حضور همه طرف‌ها در نیویورک در جریان برگزاری هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل استفاده کنیم. مذاکره کننده ما علی باقری نیز در بخشی از سفر حضور داشتند و با انریکه مورا دیدار کردند، همچنین با برخی وزرای خارجه و مقامات مرتبط با این موضوع دیدار و گفت‌ وگو کردند و به جمع بندی خوبی دست پیدا کردند.

وزیر امور خارجه یادآور شد: در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که درک مشترک در موضوعات مختلف وجود دارد و این کمک می‌کند در گام‌های نهایی توافق بتوانیم با سرعت بهتر و بیشتری عمل کنیم. طرف آمریکایی با یک مشکل پیش از این مواجه بود، اینکه درک درستی از شرایط نداشت، احساس می‌کنیم طرف آمریکایی اکنون با درک بهتری در تبادل پیام‌ها حضور دارد.

اتحادیه اروپا و تل آویو درباره مذاکرات با ایران توافق ندارند‌

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که مذاکرات پیرامون رفع تحریم های ضدایرانی یکی از موضوعاتی است که بروکسل با رژیم صهیونیستی درباره آن توافق ندارد.

مهر به نقل از وبگاه اتحادیه اروپا، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در پاسخ به سئوالی با مضمون «آیا زمینه مشترکی بین اسرائیل و اتحادیه اروپا در مورد توافق هسته ای ایران وجود دارد؟»، گفت: خُب، این یکی از موضوعاتی است که قطعاً ما در آن اختلاف نظر داریم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط ادامه داد: نخست وزیر «لاپید» در بیان مخالفت خود با این روند بسیار پر سر و صدا بود. اما من یک مأموریت از سوی سازمان ملل دارم و این چیزی است که سعی می کنم انجام دهم. فعلاً در هر صورت مذاکرات متوقف شده است.

گفتنی است که وی پیشتر در سخنانی گفته بود که پیشنهادات این اتحادیه برای احیای توافق هسته ای با ایران تا زمان بازگشت به مذاکرات پابرجا خواهد بود.

جوزف بورل در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفته بود: پیشنهاداتی را که برای احیای توافق هسته‌ ای با ایران ارائه کردیم تا زمان بازگشت به میز مذاکرات روی میز خواهد بود.

این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این انتظارات برای دستیابی به موفقیت در توافق هسته‌ ای ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل طی هفته گذشته کاهش داده و مدعی شده بود که معتقد نیست دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران مثمرثمر باشد.

وی در عین حال افزود که در بحبوحه مذاکرات جاری به رهبری اتحادیه اروپا هیچ پیشرفت عمده‌ ای را به زودی در این موضوع پیش بینی نمی‌‌کند.

این در حالی است که «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهور ایران در جریان حضور در اجلاس سران عضو سازمان شانگهای با شبکه خبری الجزیره گفتگویی داشت و در آن تاکید کرد که تصمیم نهایی برای رسیدن به توافق هسته‌ ای به عهده آمریکا است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.