کد مطلب: ۱۹۹۹۲۰

آخرین جزئیات بیمه کارگران ساختمانی

آخرین جزئیات بیمه کارگران ساختمانی

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 100 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد بیمه بیش از 183 هزار نفر مختومه شده است.

محمدحسن زدا در مورد آخرین آمار کارگران ساختمانی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند گفت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار کارگر ساختمانی شناسایی شدند که از این تعداد یک میلیون و 40 هزار و 189 نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی گفت: همچنین 52 هزار و 326 کارگر ساختمانی در سامانه‌ای که توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای ثبت نام متقاضیان راه اندازی شده است ثبت نام کرده‌اند که این تعداد نیز پذیرش شده‌اند.

معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: همچنین بیمه 183 هزار و 676 نفر نیز مختومه شده است این افراد کارگرانی بودند که در گذشته تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داشتند اما به دلایل مختلفی مانند اتمام فعالیت در این حرفه بیمه‌شان مختومه شده است.

وی همچنین در مورد کارگران ساختمانی پشت نوبت اظهار داشت: بر اساس آمارهای انجمن صنفی کارگران ساختمانی در حال حاضر 500 هزار نفر در این شغل مشغول کار هستند که تحت پوشش بیمه قرار ندارند البته این آمار انجمن صنفی است و ما از تعداد پشت نوبتی‌ها اطلاعی نداریم.

به گفته زدا در حال حاضر با توجه به اینکه بودجه مربوط به بیمه کارگران ساختمانی هزار و 500 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و به همین دلیل درخواست کرده‌ایم که قانون صدور پروانه ساختمان را تغییر دهند و بر اساس متراژ ساختمان این پروانه صادر شود و با تغییر قانون ما نیز بتوانیم بودجه پوشش بیمه کارگران ساختمانی را که متعهد شده‌ایم را تامین کنیم.

زدا از شناسایی صد هزار کارگر ساختمانی که در مشاغل غیرکارگری بودند خبر داد و گفت: بر اساس بازرسی‌های انجام شده مشخص شد که صد هزار نفر به عنوان کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند که در این شغل و حرفه فعالیت نمی‌کنند به همین اساس به آنها پیشنهاد کرده‌ایم که بیمه‌شان را خودشان از محل‌های دیگری پرداخت کنند و ما به طور مستقیم بیمه آنها را قطع نکردیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.