کد مطلب: ۴۶۵۹۴۱

دژپسند:

نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه را حفظ می‌‌کنیم / آخرین خبرها درباره بورس املاک

نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه را حفظ می‌‌کنیم / آخرین خبرها درباره بورس املاک

وزیر اقتصاد از راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات و امتیازات با سرمایه اولیه ۵ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ورودی حقیقی و حقوقی خالص به بازار سرمایه معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز چهارشنبه 8 مرداد ماه به ریاست محسن رضایی تشکیل جلسه داد.

براساس گزارش اداره کل روابط عمومی، مجمع در ادامه بررسی عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارشی از سیاست گذاری ها و اقدامات انجام شده در حوزه بازار سرمایه ارائه کرد.

فرهاد دژپسند با اشاره به بند ۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از فعال شدن بازار سرمایه به عنوان یکی از مولفه‌های تحقق این سیاست‌ها نام برد و گفت: تعداد کدهای سهامداری در بازار سرمایه تا پایان خرداد ماه ۱۵ میلیون و ۲۵۱هزار کد و با احتساب سهام عدالت به ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کد رسیده است.

وی ارزش معاملات بورس در ۴ ماهه اول سال را نسبت به سال ۹۸، معادل ۱۴۵ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته معادل ۶۲۵ درصد اعلام کرد.

دژپسند عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در بورس و فرابورس در ۴ ماه اول سال را معادل ۱۳۷ میلیارد ریال و نزدیک به دو و نیم برابر کل سال ۹۸ اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ورودی حقیقی و حقوقی خالص به بازار سرمایه معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است که در تلاش هستیم این سرمایه ورودی را حفظ و به بازار اولیه و نهایتاً به حوزه تولید و توسعه سرمایه‌گذاری سوق دهیم.

وی همچنین از راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات و امتیازات با سرمایه اولیه ۵ هزار میلیارد تومان خبر داد.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست اعضای هیئت عالی نظارت، ضمن ابراز نگرانی از افزایش بی رویه نقدینگی خواستار اتخاذ سیاست ها و تصمیمات لازم برای کنترل رشد نقدینگی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و تسهیل شرایط تامین سرمایه از طریق بازار بورس شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ضمن تشکر از گزارش و تلاشهای ایشان افزایش پایه پولی در سال گذشته و کاهش نرخ سود بانکی و تاثیر قیمت‌های نسبی در امسال را عامل اصلی افزایش همزمان قیمت‌ها و تورم افسار گسیخته دانست و تاکید کرد تصمیمات و سیاست‌های اقتصادی می‌بایست در یک منظومه جامع با در نظر گرفتن همه عوامل و تبعات وپیامدهای آنها اتخاذ گردد. متاسفانه هزینه تورم و فشارهای اقتصادی و تصمیمات بخشی وناهماهنگ قوای سه گانه را اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین جامعه می‌پردازند.

ادامه بررسی عملکرد وزارت اقتصاد در خصوص اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به جلسه آتی هیئت عالی نظارت موکول شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای مسئول اینقد جلوی رشد شاخص رو نگیر
    برای خود شیرینی پیش اونایی که میگن رشد بورس غیر منطیه سهامدارها رو متضرر نکن
    و گرنه این پول ها کم کم داره سمت ارز و دلار 50 هزارتومنی

    • احمدی

      کسی با اصلاح متضرر نمیشه . اصلاح باعث رشد بعدی میشه . کسی متضرر میشه که تا دید سهمش قرمز شد میره صف فروش .
      من 3 ماه پیش توی اصلاح خواستم سهمی رو بفروشم منتها کارگزاری هنگ کرد و نشد بفروشم . چند روز هم منفی خورد کلی اعصابم خرد شد . دیگه دستش نزدم و الان 312 درصد تو سودم .

  • ناشناس

    منکه ارز خریدم

    • احمدی

      خسته نباشی .
      اگه همه سرمایتو ارز خریدی اشتباه کردی همونطور که اگه همه سرمایتو سهم بخری اشتباه کردی .
      باید سرمایه رو در بازارهای مختلف پخش کنی .

  • امین

    شما که با اکنون دستکاری شاخص بورس موجب عقب نشینی و خروج پول از بازار سرمایه می شوید و باعث خوشحالی دلالان دلار و طلا شدید

    • احمدی

      اصلاح جزیی از بورسه . بعد از چند هفته رشد زیاد شاخص سازها ، نیاز به اصلاح دارند که شاخص هم با اصلاح اونها اصلاح میشه .
      سهم های کوچک هم هر چند روز یکبار اصلاح دارند و چون در شاخص اثر نمیگذارند کسی نمیبینه و فقط اصلاح در شاخص هازها جلوی چشمه .
      بورس هم قاعده داره و نمیشه یه کله صعودی باشه .
      هر کسی هم که اصلاح رو ریزش معنی میکنه سواد بورسی نداره .

  • ناشناس

    شاخص به ۱۵۰۰م بر می گرده و خروج نقدینگی حتمی است آقای وزیر هم هیچ کاری نمی کنه
    بی تدبیریشون در دارایکم ثابت به دولت اصلا نباید اعتماد کرد

    • حسن

      فروختی یا میخای بخری خخخخ هروقت دلار شد 100هزار ریال بعد بگو اصلاح

  • ناشناس

    بورس دکانی برای دولت است شاخص موشک وار
    بالا رفته و تورم شدید ایجاد کرده
    بورس انبار باروتی است که با یک کبربت منفجر میشه
    خروج از بورس عاقلانه ترین کار است

  • ناشناس

    مردم سهام می خرند. مردم شاخص نمی‌خرند و بورس نمی‌خرند. اکنون بسیاری از سهام شاخص ساز در حال اصلاحند. اصلاح سهام‌ جزو ذات بازار و فرایندی طبیعی و لازم و ضروری و واجب است و از ریزش سهام‌ و سقوط انها پیشگیری می‌کند. سهامی که اصلاح نمی کنند با سفته بازی و احتکار سهام‌ توسط عده ای اندک سفته باز بالا می‌روند و در اوج قیمت توسط آنها خالی می‌شوند و در خطر ریزش قرار می‌گیرند.

  • ناشناس

    به اسم رونق بورس دارید به مردم خیانت می کنید راه کنترل نقدینگی کاهش سودتسهیلات بانکی وافزایش سودسپرده هرکدام دودرصد نه بیشتر ودادن تسهیلات فقط به تولید هست وهمزمان مالیات سنگین برخریدوفروش زمین ومسکن وخودرو وسکه وارز وهمزمان کنترل قیمت ارز وجلو گیری ازهرنوع دلالی است

  • ناشناس

    من درتعجبم دولت تدبیر وامید ایا فکری هم برای فردای ریزش شدید بورس نموده یا اینکه تا یکی دوماه مانده به عمر دولتش همینطور صوری سهام وبورس رانگه میداره ونزدیکهای انتخابات ریزش ها شروع میشه ومصیبت عظمی برای دولت بعدی؟ چرا قبول ندارید که بورس با سربه زمین میخوره وریزش میکند