کد مطلب: ۴۰۶۲۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قطار ادغام بانک‌ها در ایستگاه آخر / کاهش شعب و پرسنل بانکی در سال ۱۴۰۰

قطار ادغام بانک‌ها در ایستگاه آخر /  کاهش شعب و پرسنل بانکی در سال 1400

در ماه جاری موسسه اعتباری کوثر هم در بانک‌های نظامی ادغام شده و ادغام دو بانک باقی‌مانده تا آخر آذر ماه قرار است ایستگاه پایانی این قطار باشد. اما باید دید با این ادغام، وضعیت نیروهای ادغام شده چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمزمه‌های ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه در انتهای سال ۱۳۹۷ جدی شد و پس از تصمیم قطعی آن در شورای عالی هماهنگی اقتصادی، این موضوع توسط شورای پول و اعتبار نیز مورد تصویب قرار گرفت.

یازده اسفند ماه همان سال بانک مرکزی طی یک اطلاعیه رسمی، اعلام کرد که در این فرآیند بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام می‌شوند.

حالا به نظر می‌رسد که این سیاست پس از حدود دو سال گام‌های نهایی خود را سپری می‌کند. تا پیش از ماه جاری بانک‌های انصار، قوامین و موسسه کوثر بانک‌های باقیمانده‌ بودند تا این که پنجم آذر ماه موسسه اعتباری کوثر هم رسماً در بانک سپه ادغام شد.

اخیرا نیز رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ادغام بانک‌های نظامی گفته: روند ادغام بانک‌ها و موسسه‌های مالی نظامی بر اساس برنامه‌ریزی در حال انجام است و تا پایان آذرماه ادغام‌شان قطعی می‌شود.

طرح تشویقی برای تعدیل !

با این حساب در صورت پایان یافتن فرایند ادغام تا پایان آذر تعداد شعب بانک سپه به حدود چهار هزار شعبه و تعداد کارمندان آن به حدود 47 هزار کارمند می‌رسد و این بانک به بزرگ‌ترین بانک کشور تبدیل می‌شود. البته قرار است تا ۱۴۰۰ هم از تعداد شعب و هم پرسنل آن کاسته شود.

این درحالی است که در فرایند ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه بارها تاکید شد که هیچ گونه تعدیل نیرویی انجام نمی‌شود.

محمد کاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه در مرداد ماه امسال گفته بود: « یکی از موارد مهمی‌ که از همان ابتدای ادغام مورد توجه و تاکید بوده بهره‌مندی از نیروی انسانی بانک‌های ادغامی ‌و تامین امنیت شغلی و جلوگیری از تضییع حقوق آنان است».

جالب اینجاست که در تیرماه همان سال، سایت خبری فارس من اعلام کرد برخی از کارکنان این بانک‌ها، از جمله 400 نفر از نگهبانان بانک مهر اقتصاد سابق در هنگام تمدید قرارداد خود با پیشنهاداتی نظیر تسویه و عقد قرارداد روزمزدی با نصف درآمد قبلی مواجه شدند. در نتیجه برخی از آنها از ادامه همکاری منصرف شدند.

همچنین خبرگزاری فارس اخیرا خبر داده که تعدادی از نیروهای شرکت‌ psp مربوط به بانک ادغام شده قوامین از سوی مدیریت جدید این شرکت تعدیل شده‌اند.

ظاهرا علاوه بر تعدیل باوجود گذشت ۶ ماه از اخراج نیروهای باسابقه این شرکت، هنوز با افراد تعدیل شده تسویه‌ای انجام نشده و حق سنوات به آنها پرداخت نشده است.

حالا باید منتظر ماند و دید که با پایان یافتن این پروژه و متعاقبا کاهش شعب آن در سال 1400 چه آینده‌ای در انتظار سایر پرسنل این اولین و بزرگ‌ترین بانک ایران خواهد بود.

علی مهدلو،رئیس شعب موسسه مالی و اعتباری کوثر در استان البرز، در خصوص کاهش شعب بانک های ادغام شده به برنا گفته: قطعا کاهش شعب اتفاق خواهد افتاد؛ چون برخی از این بانک‌ها در فاصله‌های بسیار کمی از هم قرار دارند و منطقی هم نیست که همه شعبه ها ادامه فعالیت داشته باشند.

او افزوده: خوشبختانه نظر مدیران این بوده که تعدیل نیروی انسانی به صورت تحمیلی انجام نشود و برای این موضوع، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده است. پرسنلی که بخواهند در آن طرح های تشویقی شرکت کنند، به صورت داوطلب یا منتقل می‌شوند و یا با رضایت خود از سازمان منفک می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کوروش

    چقدر وام و مزایا و پاداش بی حساب به کارمندای بانک از پس انداز ملت ميدند…. کسی هم جلودارش نیست…

    • ناشناس

      میتونم بپرسم چقدر وبا چه درصدی می‌دهد انگار شما باخبر هستین

    • علی

      چرا چرتو پرت میگی ی روز بیا تو شعبه ببینیم میتونی حجم استرس و سختی کار بانکیارو تحمل کنی ساعت مفید کارمون چند برابر بقیس کدوم وام و مزایا آواز دهل از دور خوش است

    • ناشناس

      کاملا مشخصا شما هیچ اطلاعی از وضعیت کار در بانک ندارید مزایا برای تمام کارکنان ادارات هست ولی سختی کار بانک فراوانه

    • ناشناس

      آره خصوصا تو بانک گدایی مثل ایران زمین?

    • ناشناس

      بدترین بانک بین بانک ها از نظر رفتار با کارکنان ایران زمین خدا نصیب هیچ بنده ای نکنه