کد مطلب: ۶۷۶۹۰۲

آخرین خبر از زلزله هرمزگان/ اختصاص تسهیلات دولتی برای مناطق زلزله‌زده

آخرین خبر از زلزله هرمزگان/ اختصاص تسهیلات دولتی برای مناطق زلزله‌زده

هرمزگان پس از زلزله ۶.۳ ریشتری همچنان نیز در حال لرزیدن است و آخرین بار پیش از تنظیم این خبر در ساعت ۸ و ۴۴ دقیقه صبح دوشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر این استان را لرزاند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: دولت برای آغاز سریع‌تر روند بازسازی مناطق زلزله‌زده هرمزگان به فوریت ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داد.

صداوسیما به نقل از اکبر نیکزاد نوشت، در روستا‌های زلزله‌زده هرمزگان هزار و ۱۹۶ پرونده املاک آسیب دیده تشکیل شده است. این تعداد با احتساب واحد‌های آسیب‌دیده شهری هزار و ۴۵۰ پرونده هستند.

نیکزاد افزود: در روند بازسازی مساله‌ای است که موجب تفاوت برداشت‌ها از روند بازسازی می‌شود. در این فرآیند بعد از تشکیل پرونده و آواربرداری، شروع عملیات نوسازی واحد‌های آسیب دیده انجام می‌شود.

وی گفت: تسهیلاتی که دولت به واحد‌های آسیب‌دیده می‌دهد وام بلاعوضی است که به آنها تعلق می‌گیرد. بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده همواره با محوریت خود مردم انجام می‌شود. وظیمه ما این است که در کنار مردم باشیم و برای مراحل ساخت به آنها تسهیلات بلاعوض پرداخت کنیم تا بازسازی در مناطق مختلف به سرانجام برسد.

رئیس بنیاد مسکن کشور درباره روند کند بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله افزود: در این زمینه چند مشکل وجود دارد. در روند بازسازی برابر قانون اختیار این که به شهروندان اجبار کنیم چه متراژی بسازند را نداریم.

اکبر نیکزاد گفت: پیشنهاد بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده روستایی هرمزگان ۲۰۰ میلیون تومان وام و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض بوده است.

بنابراین به افراد آسیب‌دیده از زلزله که برای آنها تشکیل پرونده شده است اعلام می‌شود که این ۲۵۰ میلیون تومان برای ساخت یک واحد ۶۰ متری در روستا می‌باشد و نمی‌توانیم به شهروند و روستائیان اجباری برای ساخت متراژ‌های معین داشته باشیم. البته گاهی برخی شهروندان متراژ‌های بالاتری انتخاب می‌کنند.

وسایل خنک‌کننده به هرمزگان رسید

بر اساس گزارش ایرنا ، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بندرعباس گفت: محموله آب معدنی، وسایل خنک‌کننده و مایحتاج ضروری در راستای اجرای امینانه نیات واقفان از محل نیات موقوفه‌ها توسط این اداره به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

محمدعلی پویه اظهار کرد: پایگاهی نیز در امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس فعال است. این پایگاه به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت کمک‌های مردم شهر بندرعباس می‌باشد.

پویه اضافه کرد: بقاع، حسینیه‌ها و مساجدی که دارای سیستم‌های خنک‌کننده‌اند ملزم به دادن خدمت به مردم زلزله‌زده هستند.

برای اطلاع و مرور خبرهای چند روز گذشته هرمزگان می‌توانید لینک‌های زیر ببینید و بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.