خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۳۰۰۹

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۰ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۰ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

در دومین روز هفته، دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی پیشروی کرد و ۷۰ تومان افزایش را به ثبت رساند. آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۰ بهمن ۹۹ دلار چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز یکشنبه اسکناس امریکایی ۷۰ تومان افزایش را به ثبت رساند. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۲۰ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: در دومین روز هفته، دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی پیشروی کرد؛ روز یکشنبه دلار ۷۰ تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای ۲۴ هزار و ۲۷۰ تومان رسید. این دومین روز متوالی بود که بازار در کانال ۲۴ هزار تومانی نوسان می‌کرد؛ با این حال، به نظر می‌رسد بازار برای ادامه مسیر افزایشی و عبور از کانال ۲۵ هزار تومانی دشواری‌هایی خواهد داشت. بررسی روند آماری قیمت نشان می‌دهد که قیمت دلار در یک ماه گذشته در دامنه ۲۱ تا ۲۵ هزار تومانی اتراق کرده است.

در واقع بازار در برابر نزول به زیر ۲۱ هزار تومان با حمایت معامله‌گران مواجه شده و در آستانه مرز ۲۵ هزار تومانی میزان فروش‌ها افزایش پیدا کرده است. با توجه به دامنه قیمتی یک ماه اخیر، سیاست‌گذار نیز می‌تواند هدف‌گذاری‌های خود را با توجه به خواست بازار تنظیم کند.

بازارساز می‌تواند در آستانه سطوح مقاومتی و حمایتی، تاکتیک خرید و فروش‌های خود را مدیریت کند؛ به‌عنوان مثال،‌ با نزدیک شدن به آستانه مرز ۲۵ هزار تومانی، فروش‌های خود را زیاد کند و زمانی که قیمت به کانال ۲۱ هزار تومانی رسید، اندازه خریدهای خود را بالا ببرد.

البته این نکته را باید در نظر گرفت که تمام دامنه‌های قیمتی، روزی شکسته خواهند شد؛ در شرایط کنونی که بازار بیش از اندازه به اخبار مربوط به برجام حساس است و به عبارتی فاز برجامی برداشته است، طبیعتا اخبار و متغیرهای امیدوار‌کننده می‌توانند قیمت دلار را به سوی سطوح پایین‌تر هدایت کنند، ولی متغیرهای ناامید‌کننده مانند ادامه تحریم‌ها، زمینه رشد خریدها و شکست مرز ۲۵هزار تومانی را به همراه داشته باشند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش دلار بیاد پایین خسته شدیم از آرزو های بر باد رفته