کد مطلب: ۳۵۵۱۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین نظرسنجی کیتکو در مورد قیمت طلا چه می‌گوید؟

آخرین نظرسنجی کیتکو در مورد قیمت طلا چه می‌گوید؟

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو، اکثریت تحلیل‌گران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، در مورد روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو، اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، در مورد روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

برخی از این تحلیلگران و معامله‌گران معتقدند که روند صعودی دلار متوقف می‌شود و به دلیل رابطه معکوس میان طلا و دلار، ارزش فلز زرد افزایش می‌یابد؛ برخی دیگر اما با تکیه بر نمودارهای تکنیکال در مورد آینده طلا اظهارنظر کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از کیتکو، 20 تحلیلگر حرفه‌ای در این نظرسنجی شرکت کردند که از میان آنها 15 نفر، معادل 75 درصد افزایش قیمت و سه نفر معادل 15 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در حالی که دو نفر یا 10 درصد هیچ نظری نداشتند.

همچنین، از میان 734 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 413 رای‌دهنده، معادل 56 درصد افزایش قیمت طلا و 192 نفر، معادل 265 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. 129 رای‌دهنده یا 18 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

این در حالی است که در آخرین نظرسنجی انجام‌شده، 76 درصد از تحلیل‌گران وال‌استریت و 56 درصد از سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، روند صعودی قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

در معاملات امروز، قیمت هر اونس طلا با 0.07 درصد افزایش به هزار و 330 دلار رسید.

برخی از سرمایه‌گذاران وال‌استریت بر این باورند که روند صعودی دلار به زودی متوقف خواهد شد و این مسئله افزایش قیمت طلا را به دنبال داشته است.

به عقیده چارلی نودس، استراتژیست ارشد بازار، دلار آمریکا در حال حاضر، به بالاترین سطح میانگین قیمت خود رسیده و بعید به نظر می‌رسد که شاخص دلار از این بیشتر صعود کند. انتشار آمارهای اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظارِ آمریکا هم به این مساله دامن زده است.

با این حال نظرات، متفاوتی در مورد قیمت طلا در هفته آینده وجود دارد. به عقیده برخی به دنبال عدم قطعیت‌های ژئوپولتیکی در مورد مسائل مربوط به مذاکرات تجاری میان ایالات متحده و چین از یک‌سو و همچنین انتشار خبر در مورد اعلام وضعیت اضطراری از سوی ترامپ برای تامین بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، قیمت طلا در هفته آینده همچنان روند صعودی خود را ادامه می‌دهد. تا جایی که برخی دیگر نیز قیمت بالاتر از هزار و 350 دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند.

ریچارد بیکر، تحلیل‌گر، اما یک عقب‌نشینی موقت برای طلا، پس از رشدهای اخیر را پیش‌بینی کرده است. به عقیده او، اگرچه طلا هفته روبه‌رشدی را پشت سر گذاشته، اما پیش از آنکه طلا رکورد هزار و 331 دلار در ماه ژانویه را بشکند، در هفته آینده یک دوره تثبیت را تجربه خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.