کد مطلب: ۴۰۳۶۹۸

بررسی تجارت‌نیوز از آخرین وضعیت بانک شهر:

دردسر جدید بورسی بانک شهر / تجسس در اموال مزایده‌ای و هشدار جدی فرابورس به این بانک

دردسر جدید بورسی بانک شهر / تجسس در اموال مزایده‌ای و هشدار جدی فرابورس به این بانک

سرپرست نظارت بر ناشران بازار پایه خطاب به بانک شهر اعلام کرده که هرچه سریع‌تر اقدام به افشای صورت‌های مالی خود کند. فرابورس ایران ضمن تاکید بر مسئولیت هیات مدیره بانک در خصوص ارائه اطلاعات صحیح و قابل اتکا، هشدار داده که سهامداران بانک شهر تمام احتمالات ممکن را در مورد آینده سهام مد نظر قرار دهند.

بانک شهر که از سال 1387 شروع به فعالیت کرده از سال 1395 به بعد دیگر اقدام به افشای صورت‌ مالی نکرده، تا جایی که روز گذشته صدای ناظر بازار سهام را هم درآورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیرو اطلاعیه منتشره در کدال، روز گذشته مورخ 13 مهر ماه سال 1398، سرپرست نظارت بر ناشران بازار پایه خطاب به بانک شهر اعلام کرد که هرچه سریع‌تر اقدام به افشای صورت‌های مالی خود کند.

در این اطلاعیه عنوان شده علیرغم توضیحات ارائه شده بانک مورخ 28 تیر ماه امسال مبنی بر تهیه و ارسال صورت‌های مالی به بانک مرکزی جهت رسیدگی نهایی، تاکنون صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده مورد در خواست از سوی این بانک ثبت و منتشر نشده است.

فرابورس ایران ضمن تاکید بر مسئولیت هیات مدیره بانک در خصوص ارائه اطلاعات صحیح و قابل اتکا، هشدار داده که سهامداران بانک شهر تمام احتمالات ممکن را در مورد آینده سهام مد نظر قرار دهند.

مزایده املاک مجهول‌الهویه

موضوع تامل برانگیزی که سرپرست نظارت بر ناشران بازار پایه در مورد آن به بانک شهر گوشزد کرده، درباره به مزایده گذاشتن یک ملک تجاری واقع در خیابان ملاصدرا از سوی این بانک بوده که ناظر فرابورس مالکیت این زمین و علت عدم افشای مزایده آن را مورد بازخواست قرار داده است.

9999

به مزایده گذاشتن املاک از سوی بانک شهر امر تازه‌ای نیست. با توجه به عدم وصول مطالبات و به دلیل تنگناهای مالی ناشی از رکود حاکم بر ساختمان، بانک شهر در جهت وصول مطالبات خود به توقیف املاک وام بگیران و به مزایده گذاشتن آنها می‌پردازد.

در سال ۱۳۹۵ املاکی از جمله ملک سپند به ارزش ۷۶۲ میلیارد تومان، ملک میرال به ارزش دو هزار میلیارد تومان و ملک مهتاب به ارزش دو هزار میلیارد تومان به مزایده گذاشته شد که به دلیل عدم استقبال از این مزایده، این املاک با اعطای تسهیلات ویژه با نرخ سود پنچ درصد و حتی کمتر به متقاضیان واگذار شد.

در دوره مذکور گروه بانک آینده بابت خرید ملک مگامال، بانک دی بابت خرید ساختمان اقدسیه و مترو اقدسیه و بانک تجارت بابت خرید ملک ترکمنستان از جمله مقروضان شش هزار میلیارد تومانی بانک شهر بودند که املاک آن‌ها در دستور فروش قرار گرفت.

البته اطلاعاتی در سامانه کدال و بانک شهر وجود ندارد که سرانجام این موضوع را مشخص کرده باشد.

نماد معاملاتی بانک شهر با نام «وشهر» که در بازار پايه نارنجی فرابورس حضور دارد به علت عدم افشای اطلاعات از اواخر تیر ماه امسال ممنوع-متوقف بوده که امروز بازگشایی شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سینا

    با سلام
    این نماد امروز ساعت 11:20 دقیقه بازگشایی گردید