کد مطلب: ۳۷۴۹۶۵

مدیرعامل بانک سپه مطرح کرد:

آخرین خبرها از ادغام بانک‌های نظامی / ساماندهی نیروی انسانی واحدهای ادغام شونده توسط بانک سپه

آخرین خبرها از ادغام بانک‌های نظامی / ساماندهی نیروی انسانی واحدهای ادغام شونده توسط بانک سپه

در جدیدترین جلسه ادغام بانك‌های وابسته به نيروهای مسلح، رییس کل بانک مرکزی گفت: این اقدام در تاریخ نظام بانکی کشور ماندگار خواهد بود. مدیر عامل بانک سپه نیز از تمهیدات لازم برای ساماندهی نیروی انسانی واحدهای ادغام شونده توسط بانک سپه خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در جدیدترین اظهار نظر در خصوص ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه گفت: ادغام بانک‌های وابسته به نيروهای مسلح در بانك سپه، گام به گام و به خوبی در حال پيشرفت است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی در جلسه ادغام بانك‌های وابسته به نيروهای مسلح که صبح امروز با حضور رئیس کل و معاون نظارت بانک مرکزی، معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح، معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیر عامل بانک سپه، مدیران عامل واحدهای ادغام شونده و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، آخرین وضعیت اقدامات انجام شده بر اساس زمان‌بندی‌های مدنظر مورد بررسی قرار گرفت.

همتی، ضمن تشکر از تلاش‌های ستادکل نیروهای مسلح، بانک سپه و واحدهای ادغام شونده با تاکید بر اینکه پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح اقدامی ملی و مورد توافق سران سه قوه است تاکید کرد: این اقدام در تاریخ نظام بانکی کشور ماندگار خواهد بود.

همتی همچنین خواستار تسریع در برگزاری مجامع واحدهای ادغام شونده شد و بر رعایت حقوق کلیه ذی‌نفعان این واحدها اعم از مشتریان، سهامداران و به ويژه کارکنان آنها تاکید کرد.

حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی در این نشست با اشاره به وضعیت سهام غيروابسته واگذار شده واحدهای ادغام شونده گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات مفیدی در این خصوص انجام شده و این مرحله سهام به زودی نهایی خواهد شد.

معاون نظارت بانک مرکزی افزود: اقدامات مقدماتی در خصوص ارزش‌گذاری واحدهای ادغام شونده انجام شده و مجامع آنها پس از مشخص شدن میزان دارایی‌ها و بدهی‌های‌ آنها برگزار خواهد شد.

سردار صالح، معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست با اشاره اهمیت و بزرگی این پروژه گفت: بانک‌های ادغام شونده در بانک سپه از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند که می‌توانند در ارتقای کمی و کیفی بانک سپه تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در خصوص واگذاری سهام باقی مانده واحدهای ادغام شونده انجام شده و ستاد کل نیروهای مسلح با همراهی مدیران عامل و هیئت مدیره این بانک ها به سرعت واگذاری سهام مذکور را پیگیری می‌کند.

در ادامه معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز بر حمایت و پشتیبانی آن وزارتخانه در انجام به موقع و با برنامه ادغام تاکید کرد‌.

مدیرعامل بانک سپه نیز در این جلسه تصریح کرد: تمهیدات لازم برای ساماندهی نیروی انسانی واحدهای ادغام شونده توسط بانک سپه اندیشیده شده است.

وی همچنین با اشاره به تعامل ستاد کل نیروهای مسلح و واحدهای ادغام شونده با بانک سپه گفت: نمایندگان بانک سپه در واحدهای ادغام شونده مستقر شده و کلیه امور طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال انجام است.

فرآیند ادغام بانک‌های وابسته به نيروهای مسلح (بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر) در بانک سپه بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی(سران سه قوه) از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و بر اساس برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول در حال انجام است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.