کد مطلب: ۴۳۴۷۱۸

آخرین وضعیت مالیات بر اصناف در دوره شیوع کرونا

آخرین وضعیت مالیات بر اصناف در دوره شیوع کرونا

معاون سازمان امور مالیاتی از ارائه پیشنهادات این سازمان برای حمایت از صنوف و کسب‌وکارها خبر داد و گفت: صنوف برای دریافت گواهی مالیاتی پروانه نیاز به مراجعه ندارند و برای سه ماه خودکار تمدید می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود علیزاده در پاسخ به این سوال که نماینده وزارت صمت در اصناف و همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران درخواست تسهیلات مالیاتی و همچنین به تعویق افتادن مالیات را داشتند، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی به‌دنبال در نظر گرفتن تمهیداتی در راستای مبارزه با ویروس کرونا و تاثیر آن بر روی اصناف و اشخاص حقیقی است.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: در بخش مواد غذایی و بهداشتی و برخی از صنوف در حال حاضر فروش چندین برابر شده، بنابراین در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی در مورد تمهیدات این سازمان برای برخی کسب‌وکارهای که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار دارند، عنوان کرد: تدابیری اندیشیده شده که البته همه آنها نیاز به قانونی دارد و باید مجوز آن از سران قوا اخذ شود. طبق ماده ۱۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم یکی از پیشنهادات این است که بتوانیم زمان تقسیط بدهی را تا حداکثر ۶ ماه افزایش بدهیم یا آنکه بدهی مالیاتی را به مدت سه ماه استمهال کنیم.

علیزاده تاکید کرد: باید مشخص شود که کدام صنوف و واحدها شرایط و توان پرداخت مالیات در حالت عادی را ندارند.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون اقتصادی دولت در رابطه با پیشنهادات سازمان مالیاتی برای حمایت از اصناف و کسب‌وکارها، گفت: پیشنهادات در این کمیسیون مطرح و موضوع بررسی خواهد شد تا بتوانیم بر اساس قانون تسهیلاتی را برای اصناف و اشخاص حقیقی در نظر بگیریم.

وی تاکید کرد: یکی از تهمیدات سازمان در رابطه با مبارزه با ویروس کرونا و عدم مراجعه متقاضیان در رابطه با تمدید مجوز پروانه کسب‌وکار اشخاص حقیقی است که در صورت منتقضی شدن تا سه ماه نیاز به اخذ گواهی مالیاتی ندارد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.