کد مطلب: ۵۶۴۹۶۲

نمکی:

کشورها از ایران درخواست کمک می‌کنند/ آخرین وضعیت واکسیناسیون

کشورها از ایران درخواست کمک می‌کنند/ آخرین وضعیت واکسیناسیون

وزیر بهداشت گفت: دیروز از وزیر بهداشت کشوری که در گرداب کروناست، نامه‌ای سر تا پا تقاضای کمک از ایران تحریم‌زده به دستم رسید که در زمینه نحوه مدیریت و کالای ساخت داخل از ایران درخواست کمک داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید نمکی در سی و هشتمین آیین پویش ره سلامت در خرم آباد لرستان، گفت: ایام سختی بر کشور گذشت و شاید بتوان گفت که ما و همکارانمان سخت‌ترین ایام مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد و قبل از انقلاب را در این ایام گذراندیم و شاید برای من و همکارانم جز افتخار این خدمتگزاری به مردم چیز دیگری نباشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: دیروز از وزیر بهداشت کشوری که در گرداب کروناست، نامه‌ای سر تا پا تقاضای کمک از ایران تحریم‌زده به دستم رسید. در دو زمینه کمک می‌خواستند؛ یک اینکه بگویید چه کردید که با گستردگی این اقلیم و حصر اقتصادی و سیاسی اینگونه کرونا را مدیریت کردید و دوم اینکه از آنچه شما در کشور دارید می‌سازید مثل ونتیلاتور و دارو و … به ما کمک کنید.

تولید واکسن را با مغلطه به بدهکاری سیاسی بدل کردند

وزیر بهداشت با اشاره به ساخت واکسن ملی در کشور، ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم که عده‌ای این غرور ملی را با مغلطه به یک بدهکاری سیاسی بدل می‌کنند. چه بد که ما با سیاست‌زدگی افتخار ملی را لگد کنیم. یک وقتی سیاست به کمک ابتذال و شکست کاذب دستاوردهای ملی می‌آید. کما اینکه روزی دفاع مقدس را زیر سوال می‌بردند، همان‌ها در شیپورهای تازه می‌دمند و این دستاوردهای عظیم که کشوری تحریم زده در عرض دو ماه می‌شود صاحب تمام آنهایی که وارد می‌کرد را نمی‌بینند.

وی افزود: این افتخار بزرگی است که کشوری که باید از دنیا طلب کمک می‌کرد، امروز از گوشه گوشه دنیا طلب کمک از او می‌کنند. اینکه ما چگونه توانستیم مرگ‌های پیک چهارم را به نصف پیک‌های دوم و سوم کاهش دهیم درحالی که ویروس انگلیسی مهاجم‌تر و کشندگی بالاتر داشت، این حاصل تلاش تمام ایثارگران عرصه سلامت است.

نمکی با بیان اینکه امروز وارد پیک پنجم شدیم، تصریح کرد: باز در این ایام باقی مانده نمی‌پردازم به اینکه چرا وارد موج و موج و موج می‌شویم. نمی‌پردازم به اینکه چرا دیگران غفلت می‌کنند و ما در ته رودخانه زخمی و جنازه جمع می‌کنیم، چرا در برخی عرصه‌ها تنهاییم. نمی‌پردازم به اینکه چرا عده‌ای به تاب آوری تمام اقشار نگاه می‌کنند اما به تاب آوری مدافع سلامت که ۱۸ ماه، یک روز مرخصی و یک شیفت راحت و یک شب خواب آرام نداشته، ورود نمی‌کنیم. ما با مردم پیمان بستیم و از هیچ شکم دریده‌ای نمی‌پرسیم تو اول دعوا را شروع کردی یا آنکه چاقو زد؟

وزیر بهداشت مسئول واردات واکسن نیست

وی با بیان اینکه مسئولیت آوردن واکسن با وزیر بهداشت نیست، ادامه داد: ببینید در کدامیک از کشورهای جهان وزیر بهداشت مسئول آوردن واکسن است؛ بروید مطالعه کنید. عزیزانی که در افکار عمومی می‌گویند که وزارت بهداشت در آوردن واکسن قصور کرد، مثل آنکه کوچک‌ترین مشکل پیش می‌آید و مسئول را وزارت بهداشت می‌دانند؛ اما وقتی سفره‌های آنچنانی در انتخابات شوراها می‌اندازند، راه‌ها باز است و هیچ محدودیتی نیست، کسی پاسخگو نیست، ولی اگر یک جا یک آمپول رمدسیویر کم شد وزیر بهداشت باید جواب دهد. هیچ جای دنیا واکسن را وزیر بهداشت نمی‌آورد. وزیر بهداشت ساختار تلقیح و تزریق را تنظیم می‌کند، اما ما این کار را هم داریم انجام می دهیم.

واکسیناسیون از مرز ۴۰۰ هزار تزریق رد شد

نمکی با بیان اینکه دیروز مرز واکسیناسیون از مرز ۴۰۰ هزار تزریق رد شد، گفت: رکورد تازه‌ای خلق خواهد شد، قول داده بودیم در آینده‌ای نزدیک از مرز ۴۰۰ هزارتا عبور می‌کنیم که دیروز گذشتیم و افتخار آمیز گذشتیم. امروز نیز از این مرزها هم خواهیم گذشت.

وی ادامه داد: قرار بود تا پایان این دولت افراد بالای ۶۵ سال و بیماران صعب‌العلاج و سخت را واکسینه کنیم؛ حدود ۸۵ درصد مرگ‌های کووید در این گروه سنی است. اما تا پایان مرداد تمام جمعیت ۶۰ سال به بالا را واکسینه خواهیم کرد. در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان را ۵۰ سال به بالا را واکسن خواهیم زد. در جزایر خلیج فارس (به جز قشم و کیش که اکنون سنین ۵۰ سال به بالا واکسینه می شوند)، تمام افراد ۱۸ سال به بالا را واکسینه خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: از اول مرداد تمام افراد بالای ۱۸ سال عشایر کوچ‌نشین کشور را واکسینه خواهیم کرد و در مرداد تمام معلمان آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه‌ها را برای مقدمه بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس واکسینه خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

(عکس تزئیتی است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آخه آلان کسی نامه مینویسه؟حتما باپست سفارشی هم فرستاده وکدوم کشور درحال حاضر درگرداب کرونا هست وازکشوری که درباتلاق کرونا دست وپا میزنه کمک میخواد

  • ناشناس

    وزیر همیشه متوهم

  • ناشناس

    زودتر اینو عوض کنید داره در جهان موازی خودش از دست میره

  • ناشناس

    آخه دروغ نگو اینم کلک تازه که گفتی روزی۵۰۰ هزارتاواکسن میزنم کو هر دو روز یکبار امار ۴۰۰ تایی میدی روزی ۲۰۰هزار تا کو دروغها تون خریدار نداره دیگه

  • ناشناس

    خدایا ، خواهشا مارو از داشتن همچین وزیر کار آمدی بی نصیب کن و زود تر اونو به جهنم بفرست

  • ناشناس

    از ما کمک خواستن؟ سنتی بهتر از شیمیایی است

  • ناشناس

    توروخدا واکسن بزنید.به ما کمک کنید نه به بقیه
    ملت این کوتاهی در واکسیناسیون را فراموش نخواهند کرد.کدام مدیریت ؟بیچاره ملت از اول کرونا گرونی افتاده یکبار نتونستن بشینن خونه.چرا جوک میگید واقعا چرا به شعور ملت توهین می‌کنیم

  • محسن

    این وزیر فکر کنم وقتی داشته این مصاحبه رو انجام میداده تازه از پای بساط بلند شده بوده. به گمانم کلا هم صنعتی زده چون این جور چرند گفتن از سنتی بزن بر نمیاد

  • ناشناس

    بی حیایی هم حدی دارد

  • Haji

    جناب خیلی وزیر کمی دقت بفرما و هول نکن و فرستنده نامه را دوباره چک کن !! نامه های مشابه زیادی از یکی از تیمارستانهای کشور خودمان برای افراد زیادی امثال شما فرستاده شده و این نامه ها از کشور خاصی نیست اصلا نگران نباش و با همین سرعت بالا و مثال زدنی به واکسیناسیون ادامه بده لطفا
    این نامه ها وقت گرانبهای شما را تلف میکند