کد مطلب: ۴۲۹۳۳۳

محمد اسلامی:

آزادراه تهران &#۸۲۱۱; شمال افتتاح می‌شود

آزادراه تهران – شمال افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: این آزاد راه که ارزش مالی آن ۱۰ هزار میلیارد تومان است، تا روزهای آینده با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام این خبر افزود: پروژه آزادراهی تهران - شمال که یکی از افتخارات مهندسی کشور است و ارزش مالی آن ۱۰ هزار میلیارد تومان است تا روزهای آینده با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ادامه اتوبان همت که یکی دیگر از پروژه‌های تاثیرگذار با عیار بالا در زندگی مردم است که ان هم افتتاح می‌شود.

وی افزود: کنارگذر جنوبی تهران که ۱۶۰ کیلومتر است و یکی از آزادراه‌هایی است که روی ترافیک چند استان از جمله تهران تاثیر دارد، تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. این آزادراه از آبیک تا چرمشهر با اتصال به چند اتوبان شمالی و جنوبی روی آمد و شد و ترافیک تهران و البرز تاثیر بسزایی خواهد داشت. این قطعه در کنار آزادراه تهران - شمال حدود ۶۵ کیلومتر راه شمال را کوتاه‌تر می‌کند و به طور معدل ۱۰ لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین را به دنبال خواهد داشت که در سال ۸۶ میلیون لیتر بنزین است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه راه‌آهن در دولت تدبیر و امید گفت: بیست و سومین استانی که بناست به راه آهن متصل شود، استان اردبیل بود که ریل‌گذاری آن را هفته پیش شروع کردیم. تا پایان دولت هزار کیلومتر به ۱۴هزار کیلومتر خط ریل کشور اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث پروژه‌های مسکن چند روز قبل ۱۰هزار واحد را در پردیس تحویل دادیم که از چند سال قبل مردم منتظر تحویل این واحدها بودند. از جمله پروژه‌های مسکنی که در برنامه قرار گرفت که به یک برنامه و جریان عظیم تبدیل شد که مردم صاحبخانه شوند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.