کد مطلب: ۳۸۵۳۳۰

گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بازار خودرو:

اتفاقات احتمالی پس از آزادسازی خودروها از گمرک / موج جدید انصراف‌ از پیش‌فروش‌ها در راه است؟

اتفاقات احتمالی پس از آزادسازی خودروها از گمرک / موج جدید انصراف‌ از پیش‌فروش‌ها در راه است؟

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: با ترخیص خودروهای خارجی قیمت این نوع خودروها به طور چشم‌گیر ارزان نخواهد شد. تنها ممکن است برخی خودروهایی که قیمت‌هایشان طی چند ماه اخیر به طور نجومی افزایش یافت، به میزان محدودی تعدیل شود.

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که با آزادسازی خودروهای خارجی مانده در گمرک، قیمت این نوع خودروهای وارداتی ارزان نخواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: اقدامات نهایی برای ترخیص خودروهای گمرکی انجام شده و به زودی هشت هزار خودرو خارجی روانه بازار خواهد شد؛ این در حالی است که با ترخیص این نوع خودروها شاهد موج جدید انصراف‌ها از سوی مردم هستیم.

بابک صدرایی افزود: با ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات شرکت‌ها قرار است مابه‌التفاوت قیمت ارز را از خریداران دریافت کنند. با این حال بعد از انصراف ثبت‌نام‌کنندگان شرکت‌ها مجبور به فروش دوباره این نوع خودروها هستند. متاسفانه این خودروها حدود یک سال در انبار گمرکات بودند و همین موضوع باعث فرسوده شدن برخی قطعات آنها شده است.

او اظهار کرد: با تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران واردات برخی قطعات این نوع خودروها تا اطلاع ثانوی ممنوع است و همین موضوع چالش جدید را در بازار ایجاد می‌کند.

صدرایی همچنین گفت: با ترخیص این خودروها به بازار قیمت خودروهای خارجی به طور چشم‌گیر ارزان نخواهد شد. تنها ممکن است برخی خودروهایی که قیمت‌هایشان طی چند ماه اخیر به طور نجومی افزایش یافت، به میزان محدودی تعدیل شود. در حقیقت ممکن است قیمت خودروهایی همچون سانتافه حدود یک تا سه درصد کاهش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شکرالله دانگول آبادی

    خدا وکیلی این رو رو از کجا آوردین آدرسشم به من بدین ؟سانتافه دویست تومنی چطو یک میلیارد؟با دلارم حساب میکنی جور در نمیاد

  • ناشناس

    انشالله مسبب این گرونی ها
    سرطان بدخیم ریه بگیره
    چون نفسمون رو بند آوردن
    خدا نفسشون رو بند بیاره

  • ناشناس

    قیمتهای خودرو از حد و حدود گذشته پس از این شاهد رکود ان خواهیم بود

  • ناشناس

    پس عملاً واردات خودرو با به نفع سودجویان است

  • ناشناس

    ای بابا اینها باز یه نقشه جدید دارن

  • ناشناس

    سلام…قطعا..با ورو د وترخیض خودرو خارجی از گمرک..واجرایی شدن اینستکس .تاثیر چشمگیری.درکاهش قیمتها خواهد داشت.خواهشن افزایش بی رویه مسکن.واجاره بها..لوازم خانگی و….را به منظور کمک به اقشار.ضعیف. مردم کارمندان.بازنشستگان ونو عروسان آینده…حرکت ضربتی انجام دهید..ممنون

  • ناشناس

    سلام.زمزمه آزادشدن خودرو از گمرک..از 8تیر 98 اثر مقدماتی ورکود وکاهش قیمت را در برگرفت..در آتی هم بیشتر اثر گذار است…اگر خدا بخواهد..وبنده خدا توجه کند….

  • ناشناس

    سلام.من دیدگاه ونظرم را محترمانه نوشتم…8دقیقه چاپ ونمایش داده شد.!چه مشگلی داشت حذف کردید…ممنون

  • ناشناس

    چقدر شماها ساده این اگه قکر کنین ماشین ارزون میشه

  • میثم

    پس از آزاد شدن خودروها می بینیم که 10 برابرش از انبارها میاد بیرون از ترس ارزون شدن سریع بفروشن دلال ها این روزها قیمت ها نجومی بالاست